17 lipca 2018
Tomasz Porawski: „Wyniki pierwszego półrocza 2018 roku są powodem do zadowolenia”
Tomasz Porawski: „Wyniki pierwszego półrocza 2018 roku są powodem do zadowolenia”
35 789 zarejestrowanych samochodów – to wynik z jakim pierwsze półrocze 2018 roku zakończyła KODA, pozostając tym samym niekwestionowanym liderem rynku samochodowego w Polsce. Udane półrocze KODA zamyka rejestracją 6 326 modeli w czerwcu.
6 326 zarejestrowanych samochodów w Polsce w czerwcu 2018 roku to o 11,31 proc. więcej w stosunku do czerwca ubiegłego roku (5 683 samochody w czerwcu 2017) i o 23,72 proc. więcej niż w maju 2018 roku (5113 samochodów). W miesiącu kończącym ostatnie półrocze udział marki w rynku wzrósł do 13,72 proc. i pozostał najwyższy wśród wszystkich marek samochodowych.
Koniec pierwszego półrocza stanowi dowód na niesłabnącą popularność marki na rynku polskim. W ciągu sześciu miesięcy zarejestrowano o 13,86 proc. więcej samochodów KODY w porównaniu z rokiem ubiegłym (31 433 samochody w 2017 roku), a udział marki w rynku wzrósł do poziomu 13,10 proc. (12,72 proc. w 2017 roku).
- Dysponujemy rozbudowaną i nowoczesną gamą modelową, pozwalającą nam na systematyczne powiększanie przewagi nad konkurentami w rywalizacji o tytuł lidera polskiego rynku motoryzacyjnego. Nasze komfortowe i bezpieczne auta trafiają do szerokiej rzeszy klientów dzięki temu, że ufają oni marce KODA i dostrzegają jej niesamowity rozwój na przestrzeni ostatnich lat. Wyniki pierwszego półrocza 2018 roku dają powody do zadowolenia i są dla nas bodźcem do dalszej, wytężonej pracy – podsumowuje zakończone półrocze Tomasz Porawski, dyrektor marki KODA w Polsce.
W ostatnim półroczu najchętniej kupowane przez klientów, spośród wszystkich modeli samochodów dostępnych w Polsce, pozostają KODA OCTAVIA (10 612 samochodów) i KODA FABIA (10 225 samochodów). W pierwszej dziesiątce niezmiennie plasuje się również KODA RAPID, u której odnotowano wzrost sprzedaży o 2,29 proc. (5 011 zarejestrowanych samochodów) w stosunku do 2017 roku. Coraz większe sukcesy odnosi ofensywa marki w segmencie SUV – wprowadzony w tym roku model KAROQ zarejestrowano w 1 960 egzemplarzach.
Wpływ na uzyskane wyniki ma rozwój poziomu sprzedaży zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. W minionym półroczu wynik sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 16,14 proc. (10 397 zarejestrowanych samochodów), natomiast flotowych - o 12,95 proc (25 392 zarejestrowane samochody).
Multimedia