U progu rocznych rekordów
15 grudnia 2016

U progu rocznych rekordów

U progu rocznych rekordów: duże wzrosty polskiego rynku w listopadzie, jeszcze bardziej imponujące wzrosty ŠKODY

Przedostatni miesiąc roku okazał się bardzo dobry na polskim rynku i szczególnie udany dla ŠKODY: przy 5 169 zarejestrowanych egzemplarzach, osiągnięty w listopadzie wynik był wyższy aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października. Czeska marka pewnie kroczy po kolejne rekordy w skali globalnej: sprzedaż systematycznie rośnie na wszystkich kluczowych rynkach i wszystko wskazuje na historycznie wysoki wynik w 2016 roku.

ŠKODA wyprzedza tym samym dobre sygnały płynące z polskiego rynku: w listopadzie zarejestrowano w sumie 37 206 samochodów, czyli o 22,7% więcej niż w tym samym miesiącu w roku poprzednim oraz 15,3% więcej niż w październiku. Wobec powiększającego się rynku zwiększył się także udział ŠKODY na nim: w listopadzie wynosi już aż 13,9%, co umacnia czeską markę na pozycji lidera daleko poza zasięgiem konkurentów.

Doskonały listopadowy wynik był możliwy dzięki bardzo znaczącym wzrostom wszystkich kluczowych modeli: OCTAVIA pozostaje na pozycji najlepiej sprzedającego się modelu samochodu na polskim rynku z wynikiem 1725 nowych rejestracji w listopadzie (wzrost o 30,9% wobec listopada 2015 r.).

U progu rocznych rekordów: duże wzrosty polskiego rynku w listopadzie, jeszcze bardziej imponujące wzrosty ŠKODY 
Model FABIA pozostaje wiceliderem w tym zestawieniu z wynikiem 1472 rejestracji (wzrost o 28,6%). Podobne sukcesy świętują także modele RAPID (901 sztuk, wzrost o 30,4 %), SUPERB (544 sztuki, wzrost o 42,8%) oraz CITIGO (368 sztuk, wzrost aż o 120,4% i pozycja zdecydowanego lidera swojego segmentu).

Dobry trend ŠKODY utrzymuje się już od długiego czasu: przez pierwsze jedenaście miesięcy w roku czeska marka dostarczyła na polski rynek już w sumie 47 709 samochodów. To aż o 18,8% więcej niż w tym czasie przed rokiem, co już pozwala zakładać, że rok 2016 zakończy się dla ŠKODY w Polsce kolejnym historycznym wynikiem.

Lider polskiego rynku wyznacza również trendy w nowoczesnych formach finansowania ŠKODA Financial Services. Spośród oferowanych Klientom marki produktów kredytowych, indywidualni nabywcy w listopadzie najchętniej wybierali ŠKODA Kredyt Niskich Rat (52 procent umów). Od maja br. w każdym miesiącu po kredyt ten sięgała ponad połowa osób kupujących nowe samochody marki.

Skąd tak duża popularność nowoczesnego kredytu ŠKODY? Odpowiedzią są na pewno niskie miesięczne raty, czasem nawet dwukrotnie niższe w porównaniu z tradycyjnym kredytem samochodowym. Na niewielkie koszty związane z wymarzonym samochodem wpływa też możliwość obniżenia wkładu własnego do zera. Dla osób, które planują zmieniać samochód na nowy co trzy-cztery lata tak jak w abonamencie, jest to atrakcyjna oferta.

Z kolei produkty leasingowe ŠKODA Financial Services są przeznaczone dla Klientówm biznesowych, w tym prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, mikroprzedsiębiorstw czy małych firm. Tu od wiosny mocną pozycję utrzymuje ŠKODA Leasing Niskich Rat, który w listopadzie wybrało najwięcej Klientów biznesowych marki od początku roku. Produkt ten oferuje korzyści zbliżone do wspomnianego nowoczesnego kredytu, ale dodatkowo umożliwia wykorzystanie podatkowych atutów leasingu.

97 500 dostaw w listopadzie: światowa ofensywa nie ustaje

 

U progu rocznych rekordów: duże wzrosty polskiego rynku w listopadzie, jeszcze bardziej imponujące wzrosty ŠKODY 
Polski sukces nie jest odosobniony: ŠKODA notuje robiące wrażenie wzrosty na wszystkich kluczowych rynkach świata. W minionym miesiącu dostarczyła w sumie 97 500 samochodów, co stanowi poprawę o 9,6% wobec wyniku osiągniętego w listopadzie 2015 roku (89 000 samochodów).

 

W skali globalnej największe wzrosty zanotowały modele SUPERB (o 34,9%), RAPID (+25,1%) i OCTAVIA (+6,7%). Całkowity wynik ŠKODY w tym roku jest lepszy od zeszłorocznego o 6,9%, dzięki czemu marka już w listopadzie przekroczyła próg jednego miliona wyprodukowanych samochodów w roku, najwcześniej w swojej historii.

„Dzięki naszej odmłodzonej i bardzo nowoczesnej gamie modelowej systematycznie zwiększamy nasz rynkowy zasięg. Jest to szczególnie widoczne w zwiększającym się udziale zamówień samochodów z wysokim poziomem wyposażenia” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu.

Dostawy ŠKODY do Klientów w listopadzie 2016 (w sztukach, zaokrąglone, według modelu, zmiana procentowa wobec listopada 2015):

ŠKODA CITIGO (3 000; +7,2 %)
ŠKODA FABIA (17 100; -0,2 %)
ŠKODA RAPID (19 500; +25,1 %)
ŠKODA OCTAVIA (38 000; +6,7 %)
ŠKODA SUPERB (12 100; +34,9 %)
ŠKODA YETI (7 500; -13,7 %)

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 238,24 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,72 kB
Pobierz
Proszę czekać...