Uczniowie KODY budują swoje wymarzone coupe – KODĘ Atero
Uczniowie KODY budują swoje wymarzone coupe – KODĘ Atero
„Tak jak i jej poprzednicy, KODA Atero jest żywym dowodem wysokiego poziomu wiedzy technicznej i wykwalifikowanego rzemiosła uczniów Akademii KODY. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego projektu” – mówi członek Zarządu KODY odpowiedzialny za HR Bohdan Wojnar.
Michael Oeljeklaus, członek Zarządu KODY odpowiedzialny za produkcję, dodaje: „Nasi uczniowie projektem tym dowiedli swoich wielkich umiejętności. Młodzi ludzie pracowali z wielkim zapałem i poświęceniem. Po raz kolejny udało się zbudować rewelacyjną, emocjonującą i wyjątkową KODĘ, z której jej twórcy mogą być dumni.”
Uczniowie KODY zbudowali w pełni sprawny, istniejący tylko w jednej sztuce samochód. Robiąc to kontynuują nową tradycję, która swoimi początkami sięga roku 2014. Wtedy grupa ze starszego rocznika zbudowała kabriolet na bazie najmniejszego modelu, KODĘ CitiJet. W roku 2015 w jej ślady poszedł pick-up KODA FUNSTAR. Celem tego przedsięwzięcia jest propagowanie zdolności i kreatywności podopiecznych KODY.
„To była niepowtarzalna okazja dla nas wszystkich, aby poznać nowych ludzi i zawrzeć nowe przyjaźnie oraz przetestować i wykorzystać swoją wiedzę teoretyczną w praktyce” - powiedział rzecznik zespołu studenckiego Dan Voce, dodając: „Projekt ten trwał około 1700 roboczogodzin i wszyscy jesteśmy bardzo dumni z efektu”.
Mierząca 4,3 metra długości KODA Atero jest kompaktowym, dwudrzwiowym coupe z dużą pokrywą bagażnika. KODA Rapid Spaceback, która posłużyła za bazę projektu, jest już ledwo rozpoznawalna – przebudowa w tym przypadku była dużo bardziej zaawansowana niż przy dwóch poprzednich projektach szkoły. Słupki B zostały przesunięte do tyłu, słupki C znacznie pochylono. Linia dachu zaczyna opadać wcześniej, podczas gdy dolna linia bocznych okien zadarta jest ku górze.
Wiele innych elementów nadwozia także doczekało się gruntownej modyfikacji. Nowe otwory wentylacyjne nadają masce wyrazistej struktury, którą uzupełnia duży otwór wentylacyjny wmontowany w przedni zderzak. Przedłużono drzwi, a klapa bagażnika została przekształcona śladem nowej linii słupków C i posiada teraz duży spojler. Nowe są także światła z tyłu i z przodu, które wykorzystują technologię LED. Tylny zderzak otacza duże końcówki układu wydechowego, który zaczerpnięto ze KODY Octavia RS.
Całe nadwozie pokryte jest czarnym lakierem Black Magic, z którym kontrastuje czerwony lakier Corrida Red na nowych akcesoriach – ospojlerowaniu, progach bocznych. Czerwone kontury podkreślają także kształt grilla i wlotu powietrza z przodu wozu oraz dyfuzora z tyłu. W środku czerwone oświetlenie wprowadza sportowy nastrój, a dodatkowe oświetlenie LED podkreśla wyjątkowe elementy kabiny. Wzmacniacz o mocy 1800 Wattów zasila czternaście głośników. Sam subwoofer umieszczony w bagażniku ma moc 400 W.
Z nową KODĄ Atero czeski producent zwraca uwagę na najwyższą jakość swojego programu kształcenia zawodowego. Szkoła zawodowa KODY została założona w 1927 roku i obecnie oferuje trzy- i czteroletnie kursy z przedmiotów technicznych, kończące się praktykami i dyplomem bądź świadectwem uprawniającym do wstąpienia do szkoły wyższej. Obecnie do szkoły uczęszcza blisko 900 uczniów szkoły dziennej (kobiety stanowią 14% z nich), którzy biorą udział w czternastu kursach. Swoje kwalifikacje podnosi tu także około stu pracowników KODY biorących udział w kolejnych kursach technicznych. Po ukończeniu kursów wszyscy absolwenci szkoły mają zagwarantowaną pracę w zakładach KODY.