Vrchlabi produkuje już 95 lat
7 listopada 2003

Vrchlabi produkuje już 95 lat

Vrchlabi produkuje już 95 lat

Pierwszą karoserię samochodową firma Petera wyprodukowała w Vrchlabii już w 1908 roku. Głownie jednak powstawały w tym zakładzie podwozia dla innych marek.

Głównym ich odbiorcą była liberecka firma RAF, z którą wspólnie stworzono kabriolet dla austriackiego cesarza Franciszka Józefa I. W 1910 roku powstał pierwszy autobus, a wkrótce produkcja zmieniła swój profil na typowo wojskowy. W latach 1930-1935 produkowano kabriolety własnej konstrukcji oraz autobusy i sanitarki. Od 1938 roku zakład produkował pojazdy oraz części do samolotów na potrzeby armii niemieckiej. Po ukończeniu II wojny światowej zakład został włączony w struktury AZNP w Mlada Boleslav. Produkowano tutaj głównie samochody użytkowe S 1100, znane wcześniej pod nazwą Škoda Tudor. Powstawały wówczas takie wersje jak m.in. sanitarka, a później kombi towarowe i osobowe. Uzupełnieniem gamy był piękny roadster. Od 1968 roku produkowano najpopularniejszy czeski mikrobus S 1203. W 1976 roku wyprodukowano pierwsze w całym koncernie egzemplarze Škody S 120. w 1987 roku z taśmy zjechał pierwszy Favorit, a w 1989 także wersja kombi o nazwie Forman. Od 1991 roku zakład w Vrchlabii produkował kolejne modele marki Škoda w limitowanych seriach, a także egzemplarze wystawowe - wymagające specjalnej troski. Obecnie powstają tutaj takie samochody jak: Škoda Octavia 4x4, Octavia Laurin&Klement, Octavia RS oraz zestawy do montażu przeznaczone do zagranicznych zakładów produkcyjnych.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 1,56 kB
Pobierz
Proszę czekać...