Wciąż na pozycji lidera
Wciąż na pozycji lidera
W okresie od stycznia do lipca br. łącznie z salonów dealerskich kody wyjechało 17 099 aut. Co daje nam nadal pierwszą pozycję na polskim rynku motoryzacyjnym. Drugą pozycję sprzedażową uzyskała ponownie Toyota, sprzedając w okresie od stycznia do lipca br. 16 961 aut, o 30,75% mniej niż w roku ubiegłym. Trzecie miejsce należy do Fiata, włoski koncern sprzedał w ciągu tych siedmiu miesięcy łącznie 15 121 samochodów, co daje wynik o 59,64% gorszy niż w analogicznym okresie 2004 roku. Opel sprzedał w tych miesiącach 13 380 samochodów osobowych ze spadkiem 37,04% względem tego okresu w zeszłym roku. Piąte miejsce zajmuje Ford ze sprzedażą 12 040 aut i spadkiem 40,03% względem 2004 roku. Skumulowana sprzedaż aut po siedmiu miesiącach br. wynosi 149 211 samochodów, co daje wynik o 30,54% gorszy niż rok wcześniej. Zgodnie z przewidywaniami lipcowa sprzedaż samochodów osobowych była niższa niż w poprzednich miesiącach. W porównaniu do czerwca 2005 r. sprzedano o 15,01% mniej aut. 19 719 samochodów osobowych sprzedanych tego roku w lipcu, to w porównaniu do analogicznego miesiąca w zeszłym roku o 10,77% mniej. koda wciąż jest jedną z najlepiej sprzedających się marek w Polsce, jednakże lipcowa sprzedaż okazała się wyższa u Toyoty. Japońska marka uzyskała sprzedaż 2 450 aut. koda zajęła drugie miejsce sprzedając 2 121 aut, co daje 11,46% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym. Sprzedaż kody w porównaniu z lipcem ubiegłego roku jest niższa o 19,01%. Fiat z miejsca drugiego osiągniętego w czerwcu spadł na trzecie z wynikiem sprzedażowym 2 034 samochodów. Czwartą pozycję utrzymuje Opel, któremu zaufało 1 782 nowych Klientów. Piąta lokata wciąż należy do Forda, jego wynik to 1 719 sprzedanych aut.