Wieści z Mlada Boleslav
Wieści z Mlada Boleslav
W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku oznacza to wzrost sprzedaży na poziomie 0,7%. koda Fabia nadal pozostaje liderem jeśli chodzi o wyniki sprzedaży - najmniejszy z modeli kody znalazł na całym świecie 132 365 nabywców. Następna jest koda Octavia z wynikiem 81 226 sprzedanych samochodów. Z salonów kody wyjechało 10 424 sztuk kody Superb. Nowa koda Octavia, która była dostępna na niektórych rynkach od maja br., w przeciągu jednego miesiąca przekonała do siebie 3 896 Klientów. Koncern koda Auto świętował w ostatnim czasie dwa niezwykle ważne wydarzania w historii marki: 17 lutego 2004 r. z taśmy produkcyjnej zjechała milionowa koda Octavia, a jej młodsza siostra, koda Fabia, przekroczyła tę magiczną granicę już 8 kwietnia 2004 r. W Europie zachodniej sprzedano łącznie 119 723 samochody marki koda, co oznacza spadek na poziomie 1,3%. Ale na strategicznym rynku niemieckim sprzedaż wzrosła o 5,6%. W Niemczech sprzedano 36 931 samochodów, co zasługuje na szczególną uwagę w związku z ogólną stagnacją panującą na tym rynku. W Wielkiej Brytanii auta kody znalazły 17 592 nabywców, a we Włoszech, trzecim co do wielkości zachodnioeuropejskim rynku motoryzacyjnym, zanotowano wynik na poziomie 11 341 sprzedanych samochodów marki koda. Na czeskim rynku koda odnotowała spadek zainteresowania Klientów nowymi samochodami. Mimo wszystko udało się sprzedać 32 810 aut i zwiększyć swój udział w rynku do 48,2% (wzrost o 0,5%). Największym zainteresowaniem cieszyła się koda Fabia w wersji Hatchback - sprzedano 13 013 sztuk tego modelu. W najbliższym czasie planowane jest zwiększenie intensywności działań marketingowych i wprowadzenie nowej atrakcyjnej oferty dotyczącej finansowania zakupu samochodów. koda Auto i kofin chcą dzięki temu zdobyć więcej Klientów na nowe auta. W centralnej i wschodniej Europie, wykluczając Czechy, koda sprzedała 61 827 samochodów, osiągając tym samym w porównaniu do okresu sprzed roku wzrost sprzedaży na poziomie 6,3%. Największe sukcesy marka osiąga na rynku polskim, gdzie samochody z Mlada Boleslav znalazły 24 707 nabywców, co oznacza 21% wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku do ponad 13%. Na Słowacji Klienci zakupili 11 293 kody. Rynek węgierski może pochwalić się wynikiem 8 546 sprzedanych aut. W Azji oraz na innych pozaeuropejskich rynkach koda sprzedała od stycznia do czerwca 2004 r. łącznie 13 551 samochodów. Największy udział w tym wyniku miały Turcja (3 760 sprzedanych aut), Indie (3 368) i Chiny (2 100).