Wieści z Mlada Boleslav
1 września 2004

Wieści z Mlada Boleslav

Wieści z Mlada Boleslav

Przez ostatnie 6 miesięcy 2004 r. Škoda Auto dostarczyła do salonów dealerskich łącznie 227 911 samochodów (modele: Fabia, Octavia i Superb). Auta trafiły na rodzimy, czeski rynek i do blisko 80 innych państw.

W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku oznacza to wzrost sprzedaży na poziomie 0,7%. Škoda Fabia nadal pozostaje liderem jeśli chodzi o wyniki sprzedaży - najmniejszy z modeli Škody znalazł na całym świecie 132 365 nabywców. Następna jest Škoda Octavia z wynikiem 81 226 sprzedanych samochodów. Z salonów Škody wyjechało 10 424 sztuk Škody Superb. Nowa Škoda Octavia, która była dostępna na niektórych rynkach od maja br., w przeciągu jednego miesiąca przekonała do siebie 3 896 Klientów. Koncern Škoda Auto świętował w ostatnim czasie dwa niezwykle ważne wydarzania w historii marki: 17 lutego 2004 r. z taśmy produkcyjnej zjechała milionowa Škoda Octavia, a jej młodsza siostra, Škoda Fabia, przekroczyła tę magiczną granicę już 8 kwietnia 2004 r. W Europie zachodniej sprzedano łącznie 119 723 samochody marki Škoda, co oznacza spadek na poziomie 1,3%. Ale na strategicznym rynku niemieckim sprzedaż wzrosła o 5,6%. W Niemczech sprzedano 36 931 samochodów, co zasługuje na szczególną uwagę w związku z ogólną stagnacją panującą na tym rynku. W Wielkiej Brytanii auta Škody znalazły 17 592 nabywców, a we Włoszech, trzecim co do wielkości zachodnioeuropejskim rynku motoryzacyjnym, zanotowano wynik na poziomie 11 341 sprzedanych samochodów marki Škoda. Na czeskim rynku Škoda odnotowała spadek zainteresowania Klientów nowymi samochodami. Mimo wszystko udało się sprzedać 32 810 aut i zwiększyć swój udział w rynku do 48,2% (wzrost o 0,5%). Największym zainteresowaniem cieszyła się Škoda Fabia w wersji Hatchback - sprzedano 13 013 sztuk tego modelu. W najbliższym czasie planowane jest zwiększenie intensywności działań marketingowych i wprowadzenie nowej atrakcyjnej oferty dotyczącej finansowania zakupu samochodów. Škoda Auto i Škofin chcą dzięki temu zdobyć więcej Klientów na nowe auta. W centralnej i wschodniej Europie, wykluczając Czechy, Škoda sprzedała 61 827 samochodów, osiągając tym samym w porównaniu do okresu sprzed roku wzrost sprzedaży na poziomie 6,3%. Największe sukcesy marka osiąga na rynku polskim, gdzie samochody z Mlada Boleslav znalazły 24 707 nabywców, co oznacza 21% wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku do ponad 13%. Na Słowacji Klienci zakupili 11 293 Škody. Rynek węgierski może pochwalić się wynikiem 8 546 sprzedanych aut. W Azji oraz na innych pozaeuropejskich rynkach Škoda sprzedała od stycznia do czerwca 2004 r. łącznie 13 551 samochodów. Największy udział w tym wyniku miały Turcja (3 760 sprzedanych aut), Indie (3 368) i Chiny (2 100).

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,88 kB
Pobierz
Proszę czekać...