Wzrost sprzedaży KODY w listopadzie
Wzrost sprzedaży KODY w listopadzie
Sprzedaż KODY w Europie wyniosła 57,9 tys. sztuk i jest to wzrost o 14% w stosunku do zeszłego roku. Wielkim hitem w Europie Zachodniej jest Octavia, której sprzedaż wzrosła o 60,9% w stosunku do listopada 2012 roku. Od stycznia do listopada tego roku KODA sprzedała 850,7 tys. samochodów.
„Ze wzrostem sprzedaży o 5,3% w listopadzie, KODA już trzeci miesiąc z rzędu umacnia swoją pozycję na rynku” - mówi Werner Eichhorn, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży. „Nasze kampanie reklamowe wzmacniają pozycję marki na rynku, sprzedaż wciąż rośnie, podobnie jak pozycja naszych modeli, dzięki czemu zwiększamy udział na rynku w Europie. Nowa Octavia radzi sobie doskonale, jej sprzedaż przeszła nasze najśmielsze oczekiwania” - dodaje Eichhorn. Sprzedaż tego modelu wzrosła w Europie Zachodniej o 60,9% i o 23,7% w całej Europie. Udział KODY w całym rynku zwiększył się w listopadzie do 4%.
Ostatnie tygodnie 2013 roku to kolejne przyspieszenie dla KODY, która w mijającym roku zaprezentowała 8 nowych lub zmodernizowanych modeli oraz uruchomiła 12 nowych produkcji. „2013 rok to był jeden z najlepszych okresów w 118-letniej historii firmy” - z dumą podkreśla Werner Eichhorn. Jednym z najważniejszych wydarzeń ostatnich tygodni jest uruchomienie produkcji modelu Yeti w Chinach w wersji specjalnie dopasowanej do potrzeb tamtejszego rynku.
Sprzedaż w Europie Centralnej wzrosła o 23,2% do poziomu 12,6 tys. sztuk (listopad 2012 – 10,2 tys. sztuk), co pozwoliło KODZIE zwiększyć udział rynkowy do 19,1%. Warto też zauważyć, że na każdym rynku tego regionu sprzedaż KODY wzrosła w listopadzie. Na rodzimym rynku, w Czechach, sprzedaż wzrosła o 10,5% do 5,9 tys. sztuk (listopad 2012 – 5,3 tys. sztuk), a udział KODY po 11 miesiącach roku na rynku czeskim wynosi 36,2%.
Na rynku polskim zarejestrowano w listopadzie 3 308 osobowych samochodów marki KODA, co stanowi wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca zeszłego roku o prawie 40%. W okresie od stycznia do listopada br. KODA pozostaje liderem wśród Klientów indywidualnych i flotowych. Łączny udział marki w rejestracjach wynosi 12,75%.