Yeti ozdobą Tour de France
25 czerwca 2009

Yeti ozdobą Tour de France

Yeti ozdobą Tour de France

Škoda Auto od lat jest partnerem dużych imprez sportowych. Poza hokejem na lodzie wspiera głównie kolarstwo. W tym roku świat kolarski jest świadkiem kilku ważnych zawodów, w które tradycyjnie zaangażowane są samochody Škody.

tour_sPierwszym dużym wyścigiem był, odbywający się w dniach 9-31 maja, Giro d'ltalia, którego oficjalnym sponsorem był włoski importer marki, Skoda Auto Italia.

Jednak kulminacyjnym punktem sezonu kolarstwa szosowego w Europie będzie 96 Tour de France, który wystartuje już 4 lipca. TdF uważany jest za najbardziej wymagający wyścig kolarski na świecie. Liczy 21 etapów, a uczestnicy w ciągu trzech tygodni pokonają łącznie 3 445 kilometrów. Według prognoz zwycięzcę możemy poznać dopiero podczas przedostatniego dnia zawodów, po wjeździe na Mont Ventoux. - Ten rok jest szczególny, ponieważ kluczowe etapy górskie, zwykle decydujące o zwycięstwie w klasyfikacji generalnej, zaplanowano pod koniec trasy - opowiada Simona Tomanova, odpowiedzialna za koordynację projektów sponsorowania kolarstwa. Po raz pierwszy w historii wyścig rozpocznie się 4 lipca w Monako 15-kilometrową jazdą na czas. Zgodnie z tradycją ostatni etap kończy się na Polach Elizejskich w Paryżu 26 lipca. - Podobnie jak wcześniej, zamierzamy udostępnić organizatorom oficjalną flotę 250 aut i, również zgodnie z tradycją, czerwona Škoda Superb zarezerwowana będzie dla kierownika zawodów. We Francji zaprezentujemy po raz pierwszy także nasz najnowszy model - Yeti. Łącznie dziesięć pojazdów Yeti znajdzie się wśród aut w konwoju reklamowym - mówi Tomanova.

y_0097_sKolejną dużą imprezą kolarską w tym sezonie będą Mistrzostwa Świata w Mendrisio w Szwajcarii (23-27 września). Škoda Auto ponownie udostępni organizatorom swoje auta jako oficjalne samochody mistrzostw.

Poza tym marka jest również partnerem kilku zawodowych ekip kolarskich. W tym roku zespołami, które korzystać będą z samochodów Škody, są: Silence-Lotto (Belgia), Saxo Bank - IT Factory (Dania), Rabobank (Holandia), Euskaltel-Euskadi (Hiszpania), Cofidis, Francaise des JEUX (Francja), Cervelo (Szwajcaria), Milram (Niemcy) oraz Shimano & Mavic.

var_2886_sProjekty kolarskie w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Hokeju na Lodzie od kilku lat stanowią integralną część strategii komunikacji Škoda Auto. Hokej cieszy się popularnością głównie w Europie Środkowej i Północnej, podczas gdy kolarstwo ma ogromne znaczenie w Europie Południowej.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,55 kB
Pobierz
Proszę czekać...