
Zaparkuj swoją kodę... smarfonem! Zobacz jak to zrobić.
Zaparkuj swoją kodę... smarfonem! Zobacz jak to zrobić.
Do niedawna automatyczne parkowanie wymagało obecności kierowcy za kierownicą. Teraz, wybrane modele kody mogą być wyposażone w zaawansowany system Remote Parking Assist, będący częścią funkcji automatycznego parkowania. Najnowsza wersja wspiera zarówno parkowanie równoległe, jak i prostopadłe, a także zdalne wyjeżdżanie z miejsca. Obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy aplikacja Mykoda zainstalowana na smartfonie. To ona staje się centrum dowodzenia, pozwalając na intuicyjne sterowanie pojazdem z bliskiej odległości.
Automatyczne parkowanie to przydatna funkcja, która jest dziś powszechnie dostępna w niemal wszystkich nowych modelach kody. Do niedawna jednak manewry parkowania autonomicznego musiały być inicjowane i nadzorowane z wnętrza pojazdu. Teraz jednak wybrane modele kody oferują rozszerzoną wersję tego systemu – Remote Park Assist.
Funkcja ta dostępna jest opcjonalnie w ramach różnych wersji wyposażenia lub pakietów i umożliwia sterowanie zarówno parkowaniem, jak i wyjazdem z miejsca postojowego z poziomu aplikacji mobilnej Mykoda – będąc w pobliżu pojazdu.
Telefon i kluczyk w dłoń
Remote Park Assist działa intuicyjnie i jest niezwykle prosty w obsłudze – wystarczy wypróbować go raz, by przekonać się, jak wygodny jest w codziennym użytkowaniu. Na początku trzeba upewnić się, że samochód został sparowany z aplikacją Mykoda. Podczas pierwszego użycia system poprosi o zeskanowanie kodu QR, co umożliwi połączenie telefonu z modułem pojazdu. Gdy znajdzie odpowiednie miejsce parkingowe, można zdecydować, czy pozostaje się w aucie, czy wysiada.
Obsługa funkcji jest prosta: najpierw należy nacisnąć przycisk automatycznego parkowania w samochodzie, by rozpocząć wyszukiwanie miejsca, a po jego wykryciu postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie systemu Infotainment. Jeśli pozostaje się w pojeździe, należy nacisnąć przycisk „Start” na ekranie, natomiast w przypadku zdalnego parkowania trzeba wybrać ikonę telefonu obok i poczekać na komunikat systemu z prośbą o opuszczenie auta, następnie wysiąść z samochodu, zabierając ze sobą telefon i kluczyk, w aplikacji Mykoda wybrać opcję zdalnego parkowania i połączyć się z pojazdem, a aplikacja poprowadzi przez cały manewr, wymagając ze względów bezpieczeństwa ciągłego trzymania wciśniętego przycisku potwierdzenia.
Parkowanie w ciasnych miejscach
Remote Park Assist działa na podobnej zasadzie jak tradycyjne automatyczne parkowanie, ale znacząco ułatwia wjazd i wyjazd z ciasnych przestrzeni. To, ile dokładnie miejsca potrzebuje system by wykonać manewr zależy od konkretnych warunków.
Pojazdy wyposażone w najnowszą wersję tej funkcji obsługują zarówno parkowanie równoległe, jak i prostopadłe, a także umożliwiają zdalne opuszczanie miejsca postojowego. Wystarczy uruchomić aplikację Mykoda, wybrać opcję Remote Parking, rozpocząć manewr i określić, w którym kierunku samochód ma wyjechać z rzędu zaparkowanych pojazdów. Jeśli kierowca popełni błąd lub na drodze pojawi się przeszkoda, czujniki wykryją zagrożenie i automatycznie przerwą proces.
W przypadku parkowania prostopadłego samochód cofa w linii prostej, co ułatwia pasażerom zajęcie miejsc, zwłaszcza gdy inne pojazdy stoją bardzo blisko. Z kolei przy parkowaniu równoległym auto wyjeżdża do przodu, umożliwiając kierowcy rozpoczęcie jazdy bez konieczności kręcenia kierownicą. Zobacz jak to działa! [LINK]
Wygodnie i bezpiecznie
Zdalne parkowanie to nie tylko komfort, ale również możliwość zaparkowania w miejscach, które normalnie zostałyby przez kierowcę pominięte – na przykład tam, gdzie miałby on trudność z opuszczeniem pojazdu. Cały proces jest nieustannie monitorowany przez czujniki rozmieszczone wokół samochodu, które w razie pojawienia się nieoczekiwanej przeszkody natychmiast zatrzymują pojazd.
Proces zostaje również przerwany, jeśli użytkownik zdejmie palec z przycisku sterowania w aplikacji lub oddali się od pojazdu na zbyt dużą odległość. W praktyce limit ten wynosi około 3,5 metra, a maksymalny zasięg to 5 metrów – po jego przekroczeniu system przestaje działać. Choć samochód wykonuje manewry precyzyjnie i niezawodnie, to odpowiedzialność za pojazd nadal spoczywa na kierowcy, który musi mieć go cały czas w zasięgu wzroku.