Zaparkuj swoją Škodę... smarfonem! Zobacz jak to zrobić.
5 czerwca 2025

Zaparkuj swoją Škodę... smarfonem! Zobacz jak to zrobić.

Zaparkuj swoją Škodę... smarfonem! Zobacz jak to zrobić.

Do niedawna automatyczne parkowanie wymagało obecności kierowcy za kierownicą. Teraz, wybrane modele Škody mogą być wyposażone w zaawansowany system Remote Parking Assist, będący częścią funkcji automatycznego parkowania. Najnowsza wersja wspiera zarówno parkowanie równoległe, jak i prostopadłe, a także zdalne wyjeżdżanie z miejsca. Obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy aplikacja MyŠkoda zainstalowana na smartfonie. To ona staje się centrum dowodzenia, pozwalając na intuicyjne sterowanie pojazdem z bliskiej odległości.

Automatyczne parkowanie to przydatna funkcja, która jest dziś powszechnie dostępna w niemal wszystkich nowych modelach Škody. Do niedawna jednak manewry parkowania autonomicznego musiały być inicjowane i nadzorowane z wnętrza pojazdu. Teraz jednak wybrane modele Škody oferują rozszerzoną wersję tego systemu – Remote Park Assist.

Funkcja ta dostępna jest opcjonalnie w ramach różnych wersji wyposażenia lub pakietów i umożliwia sterowanie zarówno parkowaniem, jak i wyjazdem z miejsca postojowego z poziomu aplikacji mobilnej MyŠkoda – będąc w pobliżu pojazdu.

Telefon i kluczyk w dłoń

Remote Park Assist działa intuicyjnie i jest niezwykle prosty w obsłudze – wystarczy wypróbować go raz, by przekonać się, jak wygodny jest w codziennym użytkowaniu. Na początku trzeba upewnić się, że samochód został sparowany z aplikacją MyŠkoda. Podczas pierwszego użycia system poprosi o zeskanowanie kodu QR, co umożliwi połączenie telefonu z modułem pojazdu. Gdy znajdzie odpowiednie miejsce parkingowe, można zdecydować, czy pozostaje się w aucie, czy wysiada.

Obsługa funkcji jest prosta: najpierw należy nacisnąć przycisk automatycznego parkowania w samochodzie, by rozpocząć wyszukiwanie miejsca, a po jego wykryciu postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie systemu Infotainment. Jeśli pozostaje się w pojeździe, należy nacisnąć przycisk „Start” na ekranie, natomiast w przypadku zdalnego parkowania trzeba wybrać ikonę telefonu obok i poczekać na komunikat systemu z prośbą o opuszczenie auta, następnie wysiąść z samochodu, zabierając ze sobą telefon i kluczyk, w aplikacji MyŠkoda wybrać opcję zdalnego parkowania i połączyć się z pojazdem, a aplikacja poprowadzi przez cały manewr, wymagając ze względów bezpieczeństwa ciągłego trzymania wciśniętego przycisku potwierdzenia.

Parkowanie w ciasnych miejscach

Remote Park Assist działa na podobnej zasadzie jak tradycyjne automatyczne parkowanie, ale znacząco ułatwia wjazd i wyjazd z ciasnych przestrzeni. To, ile dokładnie miejsca potrzebuje system by wykonać manewr zależy od konkretnych warunków.

Pojazdy wyposażone w najnowszą wersję tej funkcji obsługują zarówno parkowanie równoległe, jak i prostopadłe, a także umożliwiają zdalne opuszczanie miejsca postojowego. Wystarczy uruchomić aplikację MyŠkoda, wybrać opcję Remote Parking, rozpocząć manewr i określić, w którym kierunku samochód ma wyjechać z rzędu zaparkowanych pojazdów. Jeśli kierowca popełni błąd lub na drodze pojawi się przeszkoda, czujniki wykryją zagrożenie i automatycznie przerwą proces.

W przypadku parkowania prostopadłego samochód cofa w linii prostej, co ułatwia pasażerom zajęcie miejsc, zwłaszcza gdy inne pojazdy stoją bardzo blisko. Z kolei przy parkowaniu równoległym auto wyjeżdża do przodu, umożliwiając kierowcy rozpoczęcie jazdy bez konieczności kręcenia kierownicą. Zobacz jak to działa! [LINK]

Wygodnie i bezpiecznie

Zdalne parkowanie to nie tylko komfort, ale również możliwość zaparkowania w miejscach, które normalnie zostałyby przez kierowcę pominięte – na przykład tam, gdzie miałby on trudność z opuszczeniem pojazdu. Cały proces jest nieustannie monitorowany przez czujniki rozmieszczone wokół samochodu, które w razie pojawienia się nieoczekiwanej przeszkody natychmiast zatrzymują pojazd.

Proces zostaje również przerwany, jeśli użytkownik zdejmie palec z przycisku sterowania w aplikacji lub oddali się od pojazdu na zbyt dużą odległość. W praktyce limit ten wynosi około 3,5 metra, a maksymalny zasięg to 5 metrów – po jego przekroczeniu system przestaje działać. Choć samochód wykonuje manewry precyzyjnie i niezawodnie, to odpowiedzialność za pojazd nadal spoczywa na kierowcy, który musi mieć go cały czas w zasięgu wzroku.

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 740,51 kB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 207,64 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,54 kB
Pobierz
Proszę czekać...