Zgodnie z oczekiwaniami...
Zgodnie z oczekiwaniami...
Przez pierwsze sześć miesięcy br. koncern koda Auto sprzedał na światowych rynkach łącznie 311 062 samochody. Proporcjonalnie o 13,2% więcej niż w analogicznym okresie 2006 r.
Ciągle najlepiej sprzedającym się modelem jest koda Octavia (wersje sedan, kombi oraz niedawno zaprezentowana wersja Scout). Klienci chętnie wybierają również kodę Octavia Tour. Łącznie na 92 światowych rynkach, gdzie dostępne są samochody z uskrzydloną strzałą na masce, sprzedano 146 772 kody Octavia.
Od debiutu nowej generacji kody Fabia 15 887 klientów zdecydowało się na zakup tego najnowszego modelu kody.
Rośnie również sprzedaż kody Superb. W porównaniu do zeszłego roku o 3,6%. Łącznie z salonów dealerskich na całym świecie wyjechało 11 095 limuzyn kody.
Przez pierwszych sześć miesięcy br. koda Roomster umocniła swoją pozycję czwartej linii modelowej w portfolio marki, notując wolumen sprzedaży na poziomie 33 528 sztuk.
W pierwszej połowie 2007 r. koncern koda Auto sprzedał najwięcej samochodów w Europie Zachodniej, gdzie do klientów trafiły 173 392 auta, 11,8% więcej niż przed rokiem. O 15,4%, do 58 423 sztuk, wzrosła sprzedaż w Niemczech; bardzo dobry wynik koda zanotowała również w Belgii (wzrost o 27,9%, 8 831 sprzedanych aut). W Hiszpanii dzięki sprzedaży 14 935 samochodów koda osiągnęła wzrost na poziomie 9,6%.
Wzrosła również liczba aut dostarczanych na rozwijające się rynki Europy Centralnej i Wschodniej. Tu właścicieli znalazło 115 960 nowych aut kody (16,4% więcej niż przez pierwszych sześć miesięcy 2006 r.) W Polsce w pierwszym półroczu 2007 roku sprzedano 17 054 samochody marki koda. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2006, jest to aż o 23,04% więcej. Po kilku latach przerwy, koda wróciła również na rynek samochodów użytkowych. W Polsce i innych krajach z powodzeniem prezentowany jest obecnie nowy model – koda Praktik, samochód dostawczy stworzony z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach.
Dobre wyniki koda notuje także w Azji i krajach zamorskich – wzrost na poziomie 7,2%, 21 710 sprzedanych samochodów. Największy wolumen sprzedaży uzyskano w Indiach (5 913 sztuk), Turcji (2 260 sztuk) oraz Egipcie (3 407 sztuk). Od rozpoczęcia sprzedaży kody Octavia w Chinach (6 czerwca 2007) złożono w ekskluzywnych salonach dealerskich kody w tym kraju 6 000 zamówień na ten model, co znacznie przekroczyło oczekiwania koncernu z Mladá Boleslav.