Zgodnie z oczekiwaniami...
5 lipca 2007

Zgodnie z oczekiwaniami...

Zgodnie z oczekiwaniami...

Zgodnie z oczekiwaniami, w pierwszej połowie roku koncern Škoda Auto zanotował dalszy wzrost sprzedaży.

Przez pierwsze sześć miesięcy br. koncern Škoda Auto sprzedał na światowych rynkach łącznie 311 062 samochody. Proporcjonalnie o 13,2% więcej niż w analogicznym okresie 2006 r.

Ciągle najlepiej sprzedającym się modelem jest Škoda Octavia (wersje sedan, kombi oraz niedawno zaprezentowana wersja Scout). Klienci chętnie wybierają również Škodę Octavia Tour. Łącznie na 92 światowych rynkach, gdzie dostępne są samochody z uskrzydloną strzałą na masce, sprzedano 146 772 Škody Octavia.

Od debiutu nowej generacji Škody Fabia 15 887 klientów zdecydowało się na zakup tego najnowszego modelu Škody.

Rośnie również sprzedaż Škody Superb. W porównaniu do zeszłego roku o 3,6%. Łącznie z salonów dealerskich na całym świecie wyjechało 11 095 limuzyn Škody.

Przez pierwszych sześć miesięcy br. Škoda Roomster umocniła swoją pozycję czwartej linii modelowej w portfolio marki, notując wolumen sprzedaży na poziomie 33 528 sztuk.

W pierwszej połowie 2007 r. koncern Škoda Auto sprzedał najwięcej samochodów w Europie Zachodniej, gdzie do klientów trafiły 173 392 auta, 11,8% więcej niż przed rokiem. O 15,4%, do 58 423 sztuk, wzrosła sprzedaż w Niemczech; bardzo dobry wynik Škoda zanotowała również w Belgii (wzrost o 27,9%, 8 831 sprzedanych aut). W Hiszpanii dzięki sprzedaży 14 935 samochodów Škoda osiągnęła wzrost na poziomie 9,6%.

Wzrosła również liczba aut dostarczanych na rozwijające się rynki Europy Centralnej i Wschodniej. Tu właścicieli znalazło 115 960 nowych aut Škody (16,4% więcej niż przez pierwszych sześć miesięcy 2006 r.) W Polsce w pierwszym półroczu 2007 roku sprzedano 17 054 samochody marki Škoda. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2006, jest to aż o 23,04% więcej. Po kilku latach przerwy, Škoda wróciła również na rynek samochodów użytkowych. W Polsce i innych krajach z powodzeniem prezentowany jest obecnie nowy model – Škoda Praktik, samochód dostawczy stworzony z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach.

Dobre wyniki Škoda notuje także w Azji i krajach zamorskich – wzrost na poziomie 7,2%, 21 710 sprzedanych samochodów. Największy wolumen sprzedaży uzyskano w Indiach (5 913 sztuk), Turcji (2 260 sztuk) oraz Egipcie (3 407 sztuk). Od rozpoczęcia sprzedaży Škody Octavia w Chinach (6 czerwca 2007) złożono w ekskluzywnych salonach dealerskich Škody w tym kraju 6 000 zamówień na ten model, co znacznie przekroczyło oczekiwania koncernu z Mladá Boleslav.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,67 kB
Pobierz
Proszę czekać...