Zimowa runda WRC
7 lutego 2017

Zimowa runda WRC

Zimowa runda WRC

Rajdowe Mistrzostwa Świata, a wraz z nim zespół ŠKODA Motorsport, w lutym przenoszą się na mroźne i zaśnieżone odcinki specjalne Rajdu Szwecji. Po fantastycznym początku sezonu i zwycięstwie w klasyfikacji WRC 2 za sprawą Andreasa Mikkelsena w Rajdzie Monte-Carlo, ekipa z bazą w Mlada Boleslav powalczy o kolejne cenne punkty w drodze do obrony tytułu mistrzów świata.

Jedyna zimowa runda w całym kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata – Rajd Szwecji – charakteryzuje się zamarzniętymi drogami wytyczonymi przez śnieżne zaspy, o które ocierają się najszybsi kierowcy rajdowi świata. Muszą oni jednak zachować wielką ostrożność, bowiem w cieplejszych temperaturach zaspy śnieżne topią się, a samochód wraz z załogą mogą utknąć w rowie.

Reprezentujący fabryczny zespół ŠKODY Motorsport Pontus Tidemand zmierzy się z 18 odcinkami specjalnymi o łącznej długości 331,74 km, choć cała trasa trwającego cztery dni rajdu wyniesie nieco ponad 1400 km. W tym czasie zawodnicy rywalizować będą na oesach wytyczonych w szwedzkich i norweskich lasach, z parkiem serwisowym zlokalizowanym w Torsby.

Rywalizacja rozpocznie się w czwartek 9 lutego od przejazdu widowiskowego superoesu wytyczonego na torze kłusaków, na który zawodnicy wrócą dokładnie 48 godzin później. W piątek 10 lutego zespół z Mlada Boleslav przeniesie się na norweskie odcinki specjalne, zakończone jedną „szwedzką” próbą przed powrotem do parku serwisowego.

Sobota 11 lutego będzie stała pod znakiem klasycznych odcinków specjalnych w pobliżu Hagfors – do harmonogramu po 14 latach nieobecności wrócił także odcinek specjalny Knon. Ostatniego dnia rywalizacji zawodnicy pokonają trzy odcinki specjalne, które zwieńczy transmitowany w telewizji klasyczny Power Stage tym razem wytyczony w Torsby.

Jednym z najbardziej efektownych momentów w całym Rajdzie Szwecji jest rywalizacja o najdłuższy skok na hopie nazwanej na cześć zmarłego Colina McRae – „Colin’s Crest”. Jest ona zlokalizowana na sobotnim odcinku specjalnym Vargasen, a w ubiegłym roku nowy rekord długości skoku (45 metrów) ustanowił Eyvind Brynildsen.

Kluczowe w uzyskaniu najlepszego tempa ŠKODY FABIA R5 w tym rajdzie będą kolcowane opony, zapewniające świetne właściwości trakcyjne nawet w tak trudnych warunkach atmosferycznych. Kierowcy będą musieli jednak przyzwyczaić się do swoistego uczucia „pływania” samochodu, a także innych punktów hamowania. Tylko jedna opona (zdecydowanie węższa od standardowej) liczy około 380 kolców – każdy z nich ma długość 2 cm i waży dokładnie 4 g.

Choć w barwach ŠKODA Motorsport na starcie szwedzkiego klasyka stanie tylko Pontus Tidemand, to w mroźnych okolicznościach nie zabraknie także prywatnych kierowców wystawiających do walki swoje ŠKODY.

Za kierownicą czteronapędowych FABII R5 zasiądą: Ole Christian Veiby (Norwegia), Kjell Sandberg (Szwecja), Frederico Della Casa (Włochy), Jukka Ketomaki (Finlandia) i Johan Kristoffersson (Szwecja).

Pontus Tidemand podczas ubiegłorocznej edycji Rajdu Szwecji stoczył piękną walkę o zwycięstwo w kategorii WRC 2 z Elfynem Evansem, jednak ostatecznie musiał uznać wyższość Walijczyka, który minął linię mety z przewagą zaledwie 14 sekund!

Harmonogram 65. Rajdu Szwecji

Dzień 1, czwartek - 9 lutego
OS 1 SSS Karlstad 1 - 1,90 km 20:08

Dzień 2, piątek - 10 lutego
OS 2 Rojden 1 - 18,47 km 07:59
OS 3 Hof-Finnskog 1 - 21,26 km 09:06
OS 4 Svullrya 1 - 24,88 km 10:20
OS 5 Rojden 2 - 18,47 km 13:20
OS 6 Hof-Finnskog 2 - 21,26 km 14:27
OS 7 Svullrya 2 - 24,88 km 15:51
OS 8 Torsby 1 - 16,43 km 17:15

Dzień 3, sobota - 11 lutego
OS 9 Knon 1 - 31,60 km 08:08
OS 10 Hagfors 1 - 15,87 km 09:17
OS 11 Vargasen 1 - 14,27 km 10:08
OS 12 Knon 2 - 31,60 km 12:58
OS 13 Hagfors 2 - 15,87 km 14:17
OS 14 Vargasen 2 - 14,27 km 15:08
OS 15 SSS Karlstad 2 - 1,90 km 17:45

Dzień 4, niedziela - 12 lutego
OS 16 Likenas 1 - 21,19 km 07:55
OS 17 Likenas 2 - 21,19 km 09:58
OS 18 Torsby 2 - 16,43 km 12:18

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 325,71 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,14 kB
Pobierz
Proszę czekać...