AUTO BILD o Škodzie Superb
10 września 2001

AUTO BILD o Škodzie Superb

AUTO BILD o Škodzie Superb

Znany niemiecki tygodnik motoryzacyjny "AUTO BILD opisuje gwiazdę międzynarodowej wystawy samochodów we Frankfurcie - Škodę Superb.

Ostatni numer zachodnioniemieckiego tygodnika "AUTO BILD" poświęcony jest w większości targom samochodowym we Frankfurcie. Do gwiazd Internationale Automobil Ausstellung zaliczona została ŠkodaSuperb. Wymieniana w jednym szeregu z takimi premierami jak m.in. Fiat Stilo, BMW 7, BMW M3 CSL, Ford Focus RS i ST 170, Honda Jazz, Opel Signum 2, Renault Talisman. W trzystronicowym artykule Škodę Superb przedstawiają: Członkowie Zarządu ŠkodaAuto - prof. Wilfried Bockelmann (odpowiedzialny za rozwój techniczny) oraz Detlef Schmidt (odpowiedzialny za sprzedaż i marketing):

  • Gdy sześć lat temu przyjechałem do Mlada Boleslav otrzymałem swój pierwszy samochód służbowy. Była to największa wówczas Škoda - Felicia z silnikiem o mocy 68 KM. - wspomina prof. Bockelmann. - Rok później przesiadłem się na Felicię Combi ze wspomaganiem kierownicy, co bardzo ułatwiało mi parkowanie w zatłoczonej Pradze.
  • A dzisiaj? Dzisiaj rodzinę tworzą: Fabia, Octavia i Superb. Z całą pewnością kierunek rozwoju czeskiej córki Volkswagena jest słuszny. Nie mamy co prawda jeszcze modelu Superb W8, ale dysponuje on gamą doskonałych silników cztero-, pięcio- i sześciocylindrowych. Twierdzę, iż za cenę poniżej 50 tys. DM będziemy także konkurencyjni dla Audi A6 i Passata.

Nazwa Superb stanowi nawiązanie do pięknej tradycji przedwojennych samochodów luksusowych. W nowym wcieleniu Superb zapewne stanie się ulubionym autem szefów, ceniących wygodę i nowoczesność. Na kolejne pytania odpowiada Detlef Schmidt.

  • Czy Škodzie potrzebny jest duży model?
  • Superb jest logiczną konsekwencją rozwoju marki. To pewnego rodzaju podwyższanie poprzeczki...
  • Dlaczego wybrano nazwę Superb?
  • Chcieliśmy aby nasz najnowszy produkt był łatwy do wymówienia na całym świecie. Nazwa ta z całą pewnością jest odpowiednia dla naszej wielkiej Škody.
  • Jaka będzie jej cena?
  • Nie została jeszcze sprecyzowana.
  • Z kim będzie ten samochód rywalizował?
  • Nie mamy zamiaru konkurować z produktami naszego koncernu. Bezpośrednimi rywalami będą zatem m.in. Volvo S60, Ford Mondeo, Opel Omega, Peugeot 406 i Renault Laguna.
  • Jakie są plany sprzedaży?
  • W pierwszym roku chcielibyśmy sprzedać 7,5 tys. egzemplarzy, ale nie wykluczamy 10 tys.
  • Kiedy zatem należy oczekiwać w salonach pierwszych egzemplarzy?
  • Nabywcy będą musieli jeszcze kilka miesięcy poczekać. Do tego czasu zostanie przygotowana sieć sprzedaży, usługi gwarancyjne oraz system indywidualnych zamówień.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,70 kB
Pobierz
Proszę czekać...