AUTO BILD o kodzie Superb
AUTO BILD o kodzie Superb
Ostatni numer zachodnioniemieckiego tygodnika "AUTO BILD" poświęcony jest w większości targom samochodowym we Frankfurcie. Do gwiazd Internationale Automobil Ausstellung zaliczona została kodaSuperb. Wymieniana w jednym szeregu z takimi premierami jak m.in. Fiat Stilo, BMW 7, BMW M3 CSL, Ford Focus RS i ST 170, Honda Jazz, Opel Signum 2, Renault Talisman. W trzystronicowym artykule kodę Superb przedstawiają: Członkowie Zarządu kodaAuto - prof. Wilfried Bockelmann (odpowiedzialny za rozwój techniczny) oraz Detlef Schmidt (odpowiedzialny za sprzedaż i marketing):
- Gdy sześć lat temu przyjechałem do Mlada Boleslav otrzymałem swój pierwszy samochód służbowy. Była to największa wówczas koda - Felicia z silnikiem o mocy 68 KM. - wspomina prof. Bockelmann. - Rok później przesiadłem się na Felicię Combi ze wspomaganiem kierownicy, co bardzo ułatwiało mi parkowanie w zatłoczonej Pradze.
- A dzisiaj? Dzisiaj rodzinę tworzą: Fabia, Octavia i Superb. Z całą pewnością kierunek rozwoju czeskiej córki Volkswagena jest słuszny. Nie mamy co prawda jeszcze modelu Superb W8, ale dysponuje on gamą doskonałych silników cztero-, pięcio- i sześciocylindrowych. Twierdzę, iż za cenę poniżej 50 tys. DM będziemy także konkurencyjni dla Audi A6 i Passata.
Nazwa Superb stanowi nawiązanie do pięknej tradycji przedwojennych samochodów luksusowych. W nowym wcieleniu Superb zapewne stanie się ulubionym autem szefów, ceniących wygodę i nowoczesność. Na kolejne pytania odpowiada Detlef Schmidt.
- Czy kodzie potrzebny jest duży model?
- Superb jest logiczną konsekwencją rozwoju marki. To pewnego rodzaju podwyższanie poprzeczki...
- Dlaczego wybrano nazwę Superb?
- Chcieliśmy aby nasz najnowszy produkt był łatwy do wymówienia na całym świecie. Nazwa ta z całą pewnością jest odpowiednia dla naszej wielkiej kody.
- Jaka będzie jej cena?
- Nie została jeszcze sprecyzowana.
- Z kim będzie ten samochód rywalizował?
- Nie mamy zamiaru konkurować z produktami naszego koncernu. Bezpośrednimi rywalami będą zatem m.in. Volvo S60, Ford Mondeo, Opel Omega, Peugeot 406 i Renault Laguna.
- Jakie są plany sprzedaży?
- W pierwszym roku chcielibyśmy sprzedać 7,5 tys. egzemplarzy, ale nie wykluczamy 10 tys.
- Kiedy zatem należy oczekiwać w salonach pierwszych egzemplarzy?
- Nabywcy będą musieli jeszcze kilka miesięcy poczekać. Do tego czasu zostanie przygotowana sieć sprzedaży, usługi gwarancyjne oraz system indywidualnych zamówień.