Fabie ze 180 konnym silnikiem
3 marca 2010

Fabie ze 180 konnym silnikiem

Fabie ze 180 konnym silnikiem

Na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym Škoda Auto prezentuje między innymi nową Fabię RS oraz Fabię Combi RS, kolejny po Octavii RS usportowiony model.

Po raz pierwszy w swej historii, Škoda zastosowała podwójnie doładowany czterocylindrowy silnik benzynowy, zapewniający - pomimo swej niewielkiej pojemności 1,4l - moc aż 180 KM. Połączenie kompresora i turbiny płynnie i harmonijnie zwiększa moc silnika, a maksymalna prędkość 224 km/h (kombi: 226 km/h) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy (w obu wersjach), to jawna obietnica sportowych wrażeń. Zużywając 6,4 l paliwa na 100 km, Fabia RS oferuje dużą moc, maksymalną oszczędność paliwa, a także wyśmienite parametry, jeśli chodzi o ochronę środowiska naturalnego.

Obie wersje charakteryzuje atrakcyjnie wyglądający przedni zderzak i zintegrowane światła przeciwmgielne, które opcjonalnie mogą być wyposażone w system Corner lub zamienione na światła dzienne, wykonane w technologii LED. Wyjątkowość Fabii RS spośród innych wersji tego modelu podkreślają 17-calowe obręcze kół Gigaro, wykonane ze stopu metali lekkich, zaprojektowane specjalnie dla RS, a także czerwone zaciski hamulcowe, przyciemniane szyby, nowy tylny zderzak z dyfuzorem oraz podwójna końcówka rury wydechowej. W zależności od koloru nadwozia, dach ze spojlerem i koła dla Fabii RS hatchback będą dostępne w trzech różnych kolorach: czarnym, białym i srebrnym.

Usportowione podwozie pojazdu z ESP, ABS i ASR zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu mocy i dynamiki, ale jednocześnie bezpieczeństwa. Aby poprawić wrażenia jezdne, zastosowano system XDS, który elektronicznie przyhamowuje koło tracące przyczepność. Komfort i bezpieczeństwo zwiększa ponadto dostępny w wyposażeniu standardowym system kontroli ciśnienia w oponach oraz asystent ruszania pod górę.

Zarówno Fabia RS, jak i Fabia Combi RS wyposażone są w regulowane na wysokość sportowe fotele z logo RS na oparciach. Trójramienna, pokryta skórą sportowa kierownica opcjonalnie może stać się wielofunkcyjna, z kontrolką dźwigni zmiany biegów, współpracującą z siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG. Podobnie jak w pozostałych wersjach Fabii, również w RS kierownica ma regulację wysokości i długości. Prostotę stylistyki wnętrza podkreśla tablica rozdzielcza Onyx i wykonane z nierdzewnej stali pedały o antypoślizgowej powierzchni.

Łącznie z nową stylistyką Fabii RS, Škoda zmieniła także wygląd swego modelu rajdowego, Fabii Super 2000. Zgodnie z nowymi regulacjami FIA, samochód został poszerzony do 1820 mm. Aby zwiększyć osiągi rajdowej Fabii Super 2000, Škoda zmodyfikowała również wlot powietrza do silnika i układ wydechowy.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,83 kB
Pobierz
Proszę czekać...