Jak wygodnie podróżować z rowerami? Profesjonalny zespół kolarski stawia na kodę
Jak wygodnie podróżować z rowerami? Profesjonalny zespół kolarski stawia na kodę
Po wielu zimnych miesiącach wszyscy z utęsknieniem wyczekują wiosny. Plany na wycieczki w cieplejsze dni snują już z pewnością zapaleni rowerzyści. Dłuższe i dalsze podróże wymagają jednak odpowiedniego auta do przewozu sprzętu kolarskiego. Modelem idealnym będzie w tym przypadku koda Superb, którą docenił profesjonalny zespół kolarski Canyon//SRAM.
Pasja rowerowa początkiem przygody
Nie wszyscy wiedzą, że historia kody rozpoczęła się od produkcji rowerów. W związku z tym marka jest z nimi blisko związana i wspiera wiele wydarzeń, takich jak: nauka jazdy dla dzieci czy sponsorowanie wyścigu kolarskiego Tour de France. koda dba o komfortową przestrzeń wewnątrz auta i w bagażnikach, aby podróż z rowerem była wygodna. Marka wyposaża też swoje modele w szereg akcesoriów zaprojektowanych z myślą o tej pasji.
koda Superb – praktyczny model dla rowerzystów
koda Superb trzeciej generacji jest produkowana w wersji liftback i kombi w zakładach w Kvasinach od 2015 roku. Model może pochwalić się niezrównaną przestrzenią dla pasażerów i bagażu, co czyni go idealnym samochodem zespołowym na trasę rowerową. Za pomocą auta, w specjalnym bagażniku na dachu, można przetransportować aż 8 sztuk rowerów jednocześnie! Przestronny samochód jest dostępny w opcji benzynowej, wysokoprężnej i hybrydowej typu plug-in.
koda Superb Combi iV na wyścigach kolarskich
koda Superb Combi iV jest wykorzystywana przez startujący w światowym wyścigu kolarskim kobiet Zespół Canyon//SRAM. Od lutego do września ubiegłego roku zespół przejechał autem ponad 40 tys. kilometrów. Dyrektor zespołu docenia w modelu aspekty takie jak: przestronność wnętrza, które bez problemu pomieści kilku członków drużyny (np. siedzącego z tyłu mechanika) oraz niezbędne wyposażenie.
- W przeciętnym dniu wyścigowym spędzamy w samochodzie około siedmiu lub ośmiu godzin, więc ważne jest, aby był on przestronny i wygodny. W samochodach niektórych konkurencyjnych drużyn mechanik jest skulony w ciasnej pozycji, ale nasz samochód ma wystarczająco dużo miejsca, aby mógł on siedzieć wygodnie - mówi Ronny Lauke, dyrektor zespołu Canyon//SRAM.
Obok mechanika znajduje się zestaw kół zapasowych, zestaw narzędzi i inne wyposażenie. Z łatwością może on sięgnąć do tyłu do przedziału bagażowego, gdzie znajduje się cool-box, który może pomieścić do 55 butelek z napojami, części zamienne i narzędzia, a także torby zawierające specjalne wyposażenie na wypadek deszczu. Dyrektor zespołu docenia w modelu również: reflektory Matrix LED, sportowe fotele czy parasol przechowywany w schowku znajdującym się w drzwiach.
Odpowiedzialne i pewne prowadzenie
Samochód, który zazwyczaj znajduje się blisko peletonu, musi być bardzo responsywny i dobrze się prowadzić. Adaptacyjny układ jezdny nie tylko sprawia, że brukowana nawierzchnia wyścigu Paryż-Roubaix jest znośna dla załogi, ale także daje kierowcy pewność podczas pokonywania zakrętów na alpejskich drogach. Kluczowe znaczenie ma też jeden z systemów wspomagających.
- System Front Assist jest bardzo pomocny w konwojach wyścigowych i niejednokrotnie przyszedł nam na ratunek - dodaje Lauke.
Przyszłość jest elektryczna
W przyszłości zespół rozważa możliwość korzystania z samochodów całkowicie elektrycznych. Niektórzy zawodnicy już je wypróbowali.
- Spędzanie dużej ilości czasu w górach sprawiło, że zaczęłam myśleć o śladzie węglowym i o tym, jak mogę prowadzić bardziej ekologiczne życie. Samochód elektryczny wydaje się świetnym pierwszym krokiem w tym kierunku, a wiedza, jaką zdobyłam na ten temat, przekonała mnie, że koda Enyaq iV jest najlepszym rozwiązaniem - mówi członkini zespołu Kasia Niewiadoma.