Napęd w Yeti
31 sierpnia 2009

Napęd w Yeti

Napęd w Yeti

Napęd na 4 koła jest przekazywany poprzez sprzęgło napędu 4x4. Odpowiada ono za rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami zależnie od sytuacji na drodze.

yeti1Ruszanie i przyspieszanie jest bardziej skuteczne gdy większa część momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, ponieważ jest ona mocniej dociążona.

yeti2Jazda z dużą prędkością, na nawierzchni o dobrej przyczepności wymaga małego momentu obrotowego na tylnej osi. Rozkład momentu jest regulowany automatycznie w przypadku zmiany przyczepności poszczególnych kół.

yeti3Podczas hamowania, nie ma potrzeby aby moment obrotowy był przekazywany na tylną oś. Przenoszone jest tam wówczas jedynie minimalne 4% momentu obrotowego.

yeti4Podczas parkowania, ograniczona wartość momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, zależnie od potrzeby w danym momencie.

yeti5Podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, moment obrotowy płynnie dzielony jest na obie osie zależnie od potrzeb. Czujniki systemów ABS i ESP przekazują informacje odnośnie wystąpienia uślizgu każdego z kół.

yeti6Podczas hamowania i pracy systemu ABS, sprzęgło napędu 4x4 przekazuje na tylną oś minimalną ilość momentu obrotowego. ABS ESP odpowiadają w tym momencie za bezpieczny przebieg procesu hamowania.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 1,31 kB
Pobierz
Proszę czekać...