Napęd w Yeti
Napęd w Yeti
Ruszanie i przyspieszanie jest bardziej skuteczne gdy większa część momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, ponieważ jest ona mocniej dociążona.
Jazda z dużą prędkością, na nawierzchni o dobrej przyczepności wymaga małego momentu obrotowego na tylnej osi. Rozkład momentu jest regulowany automatycznie w przypadku zmiany przyczepności poszczególnych kół.
Podczas hamowania, nie ma potrzeby aby moment obrotowy był przekazywany na tylną oś. Przenoszone jest tam wówczas jedynie minimalne 4% momentu obrotowego.
Podczas parkowania, ograniczona wartość momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, zależnie od potrzeby w danym momencie.
Podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, moment obrotowy płynnie dzielony jest na obie osie zależnie od potrzeb. Czujniki systemów ABS i ESP przekazują informacje odnośnie wystąpienia uślizgu każdego z kół.
Podczas hamowania i pracy systemu ABS, sprzęgło napędu 4x4 przekazuje na tylną oś minimalną ilość momentu obrotowego. ABS ESP odpowiadają w tym momencie za bezpieczny przebieg procesu hamowania.