Od Kit Cara do R5 – KODA w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski
Od Kit Cara do R5 – KODA w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski
Już w kolejnym roku startów pierwszy tytuł powędrował do zawodnika startującego w samochodzie z Mladá Boleslav. Był nim Janusz Solarski – zawodnik KODY 1100 zwyciężył turystyczną klasę 4-5. W kolejnym roku sukces ten powtórzył Henryk Olszewski. W 1962 roku aż dwa tytuły powędrowały do zawodników KODY. Jadący Octavią Super Jerzy Kuczera wygrał klasę 8., natomiast Aleksander Sobański w Octavii klasę 7.
Za ich kierownicami zasiedli Bedrich Habermann oraz Veroslav Cvrcek – ten drugi dojechał do mety rajdu na 10. miejscu w klasyfikacji generalnej, zwyciężając w klasie A6.
W kolejnych latach KODA Felicia Kit Car nie miała sobie równych jeśli chodzi o rywalizację w tej klasie, a kolejne zwycięstwa na polskich odcinkach specjalnych dołożyli Ladislav Regerzieger, Jindrich Stolfa i Roman Kresta. Pierwszym Polakiem, który odniósł w klasie A6 zwycięstwo za kierownicą Felicii Kit Car był Damian Gielata. Jego pilotem był wówczas Maciej Baran, który ponad 10 lat później zdobył tytuł mistrza świata w WRC 2 wspólnie z Robertem Kubicą.
Pierwsze zwycięstwo dla Fabii S2000 przyniósł fabryczny kierowca KODA Motorsport Esapekka Lappi, podczas 69. Rajdu Polski, rundy mistrzostw Europy, a także mistrzostw Polski.
O włos od mistrzowskiego tytułu w 2014 roku znalazł się Grzegorz Grzyb, który za kierownicą swojej Fabii S2000 walczył do samego końca czempionatu o mistrzowski tytuł z Wojciechem Chuchałą. Ostatecznie zawodnik w aucie z Mladá Boleslav ukończył sezon z tytułem wicemistrza Polski.
Sukces ten powtórzyli w ostatni weekend maja Filip Nivette i Kamil Heller, którzy w swoim debiucie w Fabii R5 rzutem na taśmę wygrali 12. Rajd Gdańsk – drugą tegoroczną rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Dla kierowcy z Warszawy było to zresztą pierwsze zwycięstwo w krajowym czempionacie.