koda Fabia debiutuje w Chinach
koda Fabia debiutuje w Chinach
Samochody klasy Fabii, stają się na chińskim rynku autami najchętniej wybieranymi przez Klientów. - Fabia Jingrui to samochód wysokiej jakości, o ogromnym potencjale wzrostu sprzedaży. Jej pełen energii design oraz nadwozie dostępne w wersji z białym dachem sprawiają, że auto bardzo korzystnie prezentuje się na tle konkurencji - mówi Liu Jian, prezes Shanghai Volkswagen, w którym powstają modele kody przeznaczone na dalekowschodnie rynki. Wiele elementów jej wyposażenia, takich jak pneumatyczne, elastyczne pióra wycieraczek, tempomat czy przygotowanie do montażu nawigacji, pojawia się w Chinach w samochodzie tej klasy po raz pierwszy. Chińscy Klienci doceniają też, że pod względem przestrzeni wewnątrz auta, Fabia Jingrui może się poszczycić największą ilością miejsca dla kierowcy i pasażerów w porównaniu z konkurencją.
Chińska Fabia Jingrui dostępna jest w pięciu wersjach wyposażenia z silnikami o pojemności 1,4 l i 1,6 l wraz z pięcio- i sześciostopniową ręczną przekładnią skrzyni biegów oraz sześciostopniowym automatem typu Tiptronic. Jej ceny kształtują się od 81 900 juanów (9 000 euro) do 117 900 juanów (13 000 euro). To bardzo atrakcyjna cena. Nic więc dziwnego, że Fabia Jingrui uzyskała znakomite oceny Klientów od momentu grudniowego debiutu na targach motoryzacyjnych Auto Show w Szanghaju. W ciągu kilku tygodni chińscy Klienci złożyli już ponad 8500 zamówień na to auto. Fabia Jingrui otrzymała także wiele prestiżowych wyróżnień m.in. nagrodę dla najlepszego nowego modelu Best New Model Award oraz nagrodę dla najbardziej oczekiwanego nowego modelu Most Anticipated New Model in 2008.
Obecnie w Szanghaju powstają dwa dopasowane do chińskiego rynku modele kody Octavia Mingrui i Fabia Jingrui. W porównaniu ze swoimi europejskimi wersjami, oba modele mają inne ustawienie podwozia, system paliwowy został zmieniony tak, aby odpowiadał lokalnym paliwom, wprowadzono również kilka zmian w designie.
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie Klientów, koncern planuje wprowadzać na chiński rynek kolejne modele marki koda w przynajmniej rocznych odstępach. Nic dziwnego, bo chiński rynek, na którym marka koda obecna jest już od ponad 15 lat, jest dla czeskiego koncernu bardzo obiecujący. Kluczem do sukcesu było integralne związanie się z dalekowschodnimi dostawcami. W marcu 2007 r. fabryka Volkswagena w Szanghaju rozpoczęła lokalną produkcję aut marki koda. Obecnie funkcjonuje na miejscu cały łańcuch produkcyjny już teraz wytwarzanych jest tam ponad 90 procent części, a ilość elementów importowanych z Europy ma nadal się stopniowo zmniejszać. To pozwala modelom kody zachować konkurencyjność cenową na bardzo wymagającym pod tym względem rynku. Aby zapewnić odpowiednią jakość produktów, koda Auto prowadzi w Szanghaju długoterminową misję. Naszym celem jest osiągnięcie regularnej komunikacji i kontaktu ze spółką-matką oraz zapewnienie równie wysokiej jakości produkowanych lokalnie samochodów kody jak w Europie mówi František Drábek z działu projektów międzynarodowych koda Auto.