Škoda Fabia Super 2000 testowana podczas Rajdu Barum Zlín
26 sierpnia 2008

Škoda Fabia Super 2000 testowana podczas Rajdu Barum Zlín

Škoda Fabia Super 2000 testowana podczas Rajdu Barum Zlín

Prototyp samochodu Škoda Fabia Super 2000 pokazany został po raz pierwszy w warunkach rajdowych podczas tegorocznego Rajdu Barum Zlón w dniach 22-24.08.2008.

Udział w tym wydarzeniu w ramach procedury testowej to kolejny krok na drodze do uzyskania przez pojazd homologacji, które planowane jest na koniec tego roku.

sp_3709t

- Sądzimy, że udział w Rajdzie Barum Zlón to niezwykle cenna okazja do sprawdzenia zachowania pojazdu i jego komponentów w prawdziwej rywalizacji i podczas testów prędkości. Wyniki i wnioski z testów powinny zbliżyć nas do uzyskania homologacji, a w konsekwencji do uczestnictwa w lokalnych i międzynarodowych zawodach - powiedział Michal Hrabónek, Dyrektor Škoda Motosport. - Oprócz startów pod egidą koncernu Skoda, planujemy również przedstawienie tego samochodu w ofercie dla prywatnych ekip
- dodał Hrabónek.

sp_3689t
Oficjalne rozpoczęcie testów samochodu Škoda Fabia Super 2000 przypadło na luty tego roku. Zespół prowadzący badania przebył tym autem około pięć tysięcy kilometrów w ciągu ponad sześciu miesięcy, testując w sumie trzy prototypy. W grupie sprawdzających możliwości pojazdu kierowców znaleźli się: wybitny czeski kierowca rajdowy Jan Kopeckó, austriacki mistrz rajdowy Raimund Baumschlager
oraz były mistrz Finlandii Sebastian Lindholm. Podczas ostatnich etapów testów zespół skorzystał również z doświadczenia Carlosa Sainza, dwukrotnego mistrza świata i ikony rajdów samochodowych.
sp_3704tNajważniejsze parametry techniczne samochodu Škoda Fabia Super 2000:

Długość 3 992 mm, szerokość 1 798 mm, rozstaw osi 2 486 mm
Masa 1 150 kg (asfalt), 1 200 kg (szuter)
Silnik: atmosferyczny silnik benzynowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, pojemność 1 998 ccm, aluminiowy blok i głowica silnika, napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: sekwencyjna 6-biegowa - X-trac
Sprzęgło: AP Racing - 184 mm
Zawieszenie: Reiger Racing
Hamulce: Brembo, średnica tarcz przednich 355 mm, średnica tarcz tylnych 300 mm (asfalt); szuter - 300 mm z przodu i z tyłu
Koła: obręcze kół OZ z oponami BF Goodrich 18' (asfalt) i 15' (szuter)

Elektronika: Magneti Marelli
sp_3692t_02

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,21 kB
Pobierz
Proszę czekać...