Škoda kolejny raz zwiększa swoją sprzedaż na świecie
12 czerwca 2007

Škoda kolejny raz zwiększa swoją sprzedaż na świecie

Škoda kolejny raz zwiększa swoją sprzedaż na świecie

Dzięki 254 680 pojazdom dostarczonym klientom w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2007 r. Škoda jest na najlepszej drodze do pobicia kolejnych rekordów sprzedaży. W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku sprzedaż wzrosła o 13,8%.
  • Wysoki wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej (+49,4%)
  • Maj 2007 r. drugim miesiącem w historii koncernu pod względem wielkości sprzedaży


Największy wzrost zanotowano na rynkach Europy Wschodniej, gdzie klienci kupili łącznie od stycznia do maja br. 37 406 samochodów, 49,4% więcej niż przed rokiem. Maj 2007 r. był drugim miesiącem w historii Škody pod względem wielkości sprzedaży – koncern sprzedał na całym świecie 53 077 pojazdów, 9,2% więcej niż w maju 2006 r. Z wynikiem na poziomie 119 259 sprzedanych na całym świecie aut (+7,2%), najpopularniejszą linią modelową marki była Škoda Octavia, włączając Škodę Octavia Tour. Poza tym dealerzy Škody sprzedali 99 047 sztuk Škody Fabia (po debiucie rynkowym nowego modelu w marcu 2007 r. portfolio koncernu z Mladá Boleslav powiększyło się o Škodę Fabia Hatchback drugiej generacji), 27 093 szt. Škody Roomster oraz 9 281 szt. Škody Superb. Łącznie na rynki Europy Zachodniej dostarczono od stycznia do maja br. 142 821 samochodów marki Škoda, o 13,4% więcej niż przed rokiem. W Niemczech zarejestrowano w tym czasie 50 675 nowych aut z uskrzydloną strzałą na masce, 7,5% więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pomimo tendencji spadkowej na niemieckim rynku motoryzacyjnym (-9,6%), koncern Škoda Auto uzyskał w ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. wzrost sprzedaży na poziomie 4,0%. Marka zanotowała znakomite rezultaty również w Wielkiej Brytanii (17 092 sprzedanych aut, +5,0%), w Hiszpanii (12 187 sprzedanych pojazdów, +13,2%), we Włoszech (8 375 sprzedanych samochodów, +15,1%) oraz w Belgii (7 529 sprzedanych modeli Škody, +26,9%). W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, Škoda Auto zwiększyła sprzedaż w Europie Centralnej o 3,1%, szczególnie dobre wyniki osiągając od stycznia do maja 2007 r. w Polsce, gdzie do klientów trafiło 14 326 pojazdów, a sprzedaż wzrosła o 25,7%, co pozwoliło Škodzie osiągnąć udziały w rynku na poziomie 11,7%. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy br. najdynamiczniej rozwijającymi się rynkami w regionie Europy Wschodniej były: Rosja (10 736 sprzedanych samochodów, +134,4%), Rumunia (9 895 sprzedanych pojazdów, +34,6%) oraz Ukraina (8 695 aut, +25,1%). Zainteresowanie klientów samochodami marki Škoda w tej części Starego Kontynentu ciągle rośnie. W 2007 r. Škoda Auto planuje zwiększyć ogólnoświatową sprzedaż do ponad 600 000 pojazdów.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,79 kB
Pobierz
Proszę czekać...