koda kompleksowo elektryfikuje swoją gamę modelową na różnych poziomach, zgodnie z potrzebami i preferencjami klientów. Wyraźny wzrost zainteresowania rozwiązaniami hybrydowymi sprawił, że koda została liderem rynku w segmencie MHEV non-premium – do końca sierpnia udział w rynku wynosił 16,93%, co stanowi znaczący sygnał rosnącej popularności tego typu technologii wśród nabywców. Obok cenionych elektrycznych SUV-ów oraz hybryd plug-in (PHEV) z możliwością zewnętrznego ładowania oferta obejmuje przystępnie wycenione miękkie hybrydy (MHEV), dostępne dla Octavii, Superba i Kodiaqa. Wsparcie jednostki spalinowej przez niewielki silnik elektryczny zapewnia bardzo dobre rezultaty – może obniżyć zużycie paliwa, zwiększać osiągi oraz komfort jazdy. A to wszystko w przystępnej cenie. koda opiera swoje portfolio na zróżnicowanej gamie napędów, od efektywnych silników spalinowych przez częściową elektryfikację aż po samochody w pełni elektryczne. To odpowiedź na wyzwania obecnych czasów: producent skutecznie redukuje emisję CO2 swojej gamy, w każdym przypadku wprowadzając zaawansowane rozwiązania z zakresu efektywności, a jednocześnie odpowiada na życzenia i potrzeby swoich klientów. Ta strategia doskonale się sprawdza: Enyaq i Elroq należą do bestsellerów wśród aut elektrycznych sprzedawanych w Europie, nabywcy doceniają też imponujący zasięg „na prądzie” nowych generacji Superba i Kodiaqa z hybrydowym napędem plug-in. Równocześnie wizytówką kody w przypadku praktycznie każdego modelu pozostaje niezwykle szeroka gama wydajnych napędów na jedną lub obie osie, która zapewnia im niesłabnące powodzenie i wiodące pozycje w swoich segmentach zarówno w skali Starego Kontynentu, jak i na polskim rynku. | Elektryfikacja „smart”: mimo nieskomplikowanej konstrukcji MHEV zapewnia znaczące korzyści | Obok daleko idącej elektryfikacji w przypadku modeli w pełni elektrycznych oraz hybryd plug-in koda oferuje również rozwiązanie pośrednie – miękkie hybrydy 1.5 TSI mHEV, dostępne dla modeli Octavia, Superb i Kodiaq. Oferują one realne obniżenie zużycia paliwa, a przy tym wyróżniają się wyjątkową płynnością działania napędu. | Jak to działa? Niewielki silnik elektryczny generuje zaskakująco wysoki moment obrotowy, zapewniając wsparcie jednostce spalinowej podczas przyspieszania, zastępuje rozrusznik, umożliwiając bardzo gładki rozruch i pozwala na żeglowanie (poruszanie się z wyłączonym silnikiem spalinowym). Energię do pracy pozyskuje z rekuperacji, podczas hamowania; jest ona magazynowana w niewielkim akumulatorze litowo-jonowym. | W praktyce układ miękkiej hybrydy ma same zalety: nie podnosi znacząco ceny samochodu, jest lekki i nie zabiera przestrzeni, nie wymaga dodatkowej obsługi serwisowej ani sprzętu dla instalacji wysokiego napięcia, dodatkowo wykorzystuje potencjał efektywności napędu spalinowego dzięki rekuperacji, zapewnia dodatkowy zastrzyk momentu obrotowego w kluczowych momentach – podczas przyspieszania w pośrednim zakresie obrotów i częściowym obciążeniu, a przy tym ogranicza wibracje. | Doskonałym przykładem skuteczności tej technologii jest 150-konna Octavia 1.5 TSI mHEV z 7-biegową przekładnią DSG, która z nadwoziem Liftback przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,5 s. Odznacza się przy tym niezwykle harmonijną charakterystyką napędu, z odczuwalnym przypływem dodatkowej siły napędowej z jednostki elektrycznej przy niskich obrotach, a także niemal niewyczuwalną pracą układu start-stop. To napęd uniwersalny, zaskakująco dynamiczny, kulturalny i odpowiedni nawet do podróży z większym obciążeniem – a jednocześnie zwinny i bardzo oszczędny. Jak pokazują niezależne testy, taka Octavia w realnych warunkach potrafi zużywać ok. 4,5 l paliwa na 100 km podczas jazdy pozamiejskiej drogami jednopasmowymi i ok. 6,5 l w ruchu miejskim – co w przybliżeniu odpowiada wynikom w cyklu mieszanym WLTP. | A potencjał efektywności jest nawet większy: umiejętne korzystanie z funkcji żeglowania, gdy samochód odłącza silnik spalinowy, może dodatkowo obniżyć zużycie paliwa. Szeroka oferta dla trzech modeli | koda oferuje zespół napędowy 1.5 TSI mHEV, standardowo łączony z przekładnią DSG, dla modeli Octavia (115 i 150 KM), Superb (150 KM) oraz Kodiaq (150 KM). | Ceny 115-konnej Octavii 1.5 TSI mHEV DSG rozpoczynają się od 114 500 zł, a już za 115 200 zł dostępna jest promocyjna, jubileuszowa wersja Edition 130 Essence ze wzbogaconym wyposażeniem, stworzona z okazji 130. urodzin kody. | Superb 1.5 TSI mHEV dSG (150 KM) w bazowej wersji Essence kosztuje obecnie od 152 000 zł, a najtańszy Kodiaq 1.5 TSI mHEV DSG (150 KM) w odmianie Selection – 170 150 zł. | |
|
|
|
|
|