koda numerem 1!
koda numerem 1!
koda zdobyła pozycję lidera sprzedając 27 649 samochodów, wyprzedzając tym samym Toyotę, z której salonów wyjechało 25 700 aut oraz Fiata, któremu udało się przekonać do swojej oferty 24 508 Klientów. Dzięki osiągniętemu w 2005 r. wynikowi do kody należy 11,74% polskiego rynku nowych samochodów. Najwięksi konkurenci naszej marki posiadają odpowiednio 10,9% (Toyota) i 10,4% (Fiat) udziałów w ogólnej liczbie sprzedanych w Polsce samochodów osobowych. Na sukces kody w Polsce złożyło się kilka czynników. Duży wybór modeli z różnych klas, zaawansowanie technologiczne oferowanych samochodów oraz ich funkcjonalność i niezawodność, a także najwyższa jakość obsługi posprzedażowej. Jeśli dodamy do tego dużą aktywność marketingową koda Auto Polska S.A., nie dziwi pierwsza pozycja kody w naszym kraju. I chociaż kryzys na rynku nowych samochodów osobowych dotknął niemal wszystkich producentów i importerów, koda odczuła go znacznie mniej dotkliwie niż wielu poważnych rywali. Szczególnym uznaniem Klientów cieszyły się modele wyposażone w trwałe i ekonomiczne silniki wysokoprężne serii TDI. Dominację kody potwierdzają również wyniki sprzedaży poszczególnych modeli, które według segmentacji firmy Samar znalazły się na pierwszych miejscach w swoich klasach. W przypadku, najpopularniejszego modelu kody – kody Fabia można nawet mówić o zdeklasowaniu rywali. Chociaż najmniejsza koda nie należała do najtańszych w swojej klasie, w ubiegłym roku znalazła 16 789 nabywców. Dzięki czemu, co piąty nowy samochód segmentu B miał znaczek kody. Drugiej w klasyfikacji Toyocie Yaris udało się sprzedać prawie o połowę mniej. Na kolejnych miejscach uplasowały się Opel Corsa, Peugeot 206, Fiat Punto, Renault Thalia, Chevrolet Aveo i Citroen C3. Do sukcesu kody Fabia przyczyniła się imponująca lista kombinacji wersji nadwozia, jednostek napędowych i wyposażenia, która pozwala dopasować to auto do potrzeb każdego kierowcy. Równie dobrze poradziła sobie koda Octavia, aktualnie najnowszy i najbardziej zaawansowany technologicznie model kody, który systematycznie zyskuje coraz większe uznanie Klientów. Jej główne zalety to m.in. wydajne silniki FSI i TDI, rozwiązania typu: zautomatyzowana skrzynia biegów DSG i rekordowa przestrzeń bagażowa. Zaskakująco dużo Klientów znajduje również wypróbowana koda Octavia Tour. To auto ciągle przekonuje swoją funkcjonalnością. Największym powodzeniem cieszy się wersja kombi z wysokoprężnymi jednostkami serii TDI. Pierwszą pozycję w klasie wyższej średniej utrzymała koda Superb. W ubiegłym roku sprzedano jej 923 egzemplarzy, z których trzy czwarte było wyposażone w oszczędne silniki TDI. Popularność Superba nie dziwi – na rynku trudno znaleźć bardziej komfortową i obszerną limuzynę, choćby w zbliżonej cenie.
Na 2006 rok koda szykuje ciekawe nowości. Jesienią do rodziny aut marki koda dołączy praktyczny i oryginalny model Roomster, którym koda zadebiutuje w klasie małych SUV-ów. W sierpniu światło dzienne ujrzy odmłodzony Superb. Trwają również prace nad Fabią drugiej generacji. Jej debiut jest planowany na wiosnę 2007 r.