Škoda Octavia 4x4 doceniona przez czytelników „Auto Bild Alles Allrad”
7 kwietnia 2006

Škoda Octavia 4x4 doceniona przez czytelników „Auto Bild Alles Allrad”

Škoda Octavia 4x4 doceniona przez czytelników „Auto Bild Alles Allrad”

Ponad 35 tys czytelników prestiżowego niemieckiego magazynu „Auto Bild Aloes Allrad” wzieło udział w plebiscycie, w którym spośród 105 modeli w dziewięciu kategoriach należało wybrać najlepsze auta z napędem na cztery koła roku 2006.


W plebiscycie na najlepsze modele osobowe z napędem na cztery koła Škoda Octavia 4x4 zajęła pierwsze miejsce na liście pojazdów kompaktowych. Nowa Škoda Octavia zadebiutowała na rynku w połowie 2004 roku. Pomimo stosunkowo krótkiego stażu rynkowego ten najnowszy model Škody ma na koncie wiele prestiżowych nagród i wyróżnień. Do tych najważniejszych można zaliczyć 2 miejsce w plebiscycie „Auto 1 of Europe” edycja 2005 organizowanym przez grupę pism motoryzacyjnych Auto Bild i pierwsze miejsce w opinii jury techników-specjalistów tego konkursu oraz „Złotą Kierownicę” przyznaną przez Auto Bild. Fakt zwycięstwa przyznanego przez Techników i Inżynierów w konkursie „Auto 1 of Europe” nad takimi autami jak np. Mercedes SLK czy też Audi A6 świadczy o wysokim poziomie technicznym i jakościowym jaki prezentuje ten model. Octavia Combi 4x4 to nawiązanie do sukcesu jaki odniósł poprzednik tego modelu, na naszym rynku sprzedano w ciągu 4 lat ponad 800 szt. Škody Octavia z napędem na 4 koła. Rynkowy debiut poprzedniej generacji tego modelu miał miejsce w 1999 roku w Polsce sprzedaż rozpoczęła się dwa lata później. O tym jak solidne i godne zaufania są to samochody świadczy fakt użytkowania ich w bardzo trudnych warunkach przez służby ratunkowe TOPR i GOPR. Octavia Combi 4x4 – bezpieczeństwo Poruszając się Octavią Combi 4x4 nie sposób nie docenić zalet typowych dla aut z napędem na cztery koła. Najważniejszą zaletą jest oczywiście kwestia bezpieczeństwa – już przednionapędowa wersja Octavii prowadzi się doskonale we wspomnianym już konkursie „Auto 1 of Europe” kierowcy rajdowi ocenili m.in. walory trakcyjne Octavii na równi z BMW serii 1. Nic dziwnego, że napęd 4x4 gwarantuje niemal idealne walory trakcyjne, samochód prowadzi się pewnie, doskonale „trzyma” się nawierzchni co pozwala na bezpieczne pokonywanie zakrętów z wyższymi prędkościami, posiada zdolność do pokonywania bardziej stromych wzniesień i co najważniejsze nienagannie sprawuje się podczas jazdy po ośnieżonym czy też piaszczystym terenie. O zaletach napędu 4x4 na pewno zaświadczą Ci, którzy mieli okazję obserwować bezproblemowa wspinaczkę tego typu aut pod zasypane śniegiem strome podjazdy niedostępne dla aut z napędem na jedną oś. Napęd 4x4 pozwala także na bezpieczniejsze podróżowanie z holowana przyczepą, a także skuteczniejszą „obronę” stabilności auta w sytuacjach wystąpienia aquaplaningu czyli w momencie wjechania w większą kałużę. Jedne z najlepszych walorów trakcyjnych, napęd 4x4 to nie wszystkie elementy wpływające na bezpieczeństwo czynne w  Octavii Adventure 4x4 – wersja ta standardowo jest także wyposażona w jeden z najbardziej zaawansowanych elektronicznych systemów bezpieczeństwa – ESP. System ten jest dodatkowo uzupełniony o następujące systemy elektroniczne: ABS – system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania; EBV – elektroniczny rozdzielacz siły hamowania na oś przednią i tylną; HBA – hydrauliczny system wspomagania awaryjnego hamowania; MSR – funkcja optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem; EDS – elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego; ASR – funkcja optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania; Wszystkie te systemy to nieoceniona pomoc w codziennym użytkowaniu auta znacznie podnoszące poziom bezpieczeństwa. I tak wspomniany już ESP pozwoli nam np. na bezpieczne pokonanie gwałtownego manewru omijania na śliskiej nawierzchni, EBV – w taki sposób dystrybuuje siłę hamowania pomiędzy osie aby auto zachowało się w trakcie tego manewru w jak najbardziej stabilny sposób, HBA – wykorzystując cały potencjał hamulców, pomoże bezpiecznie zatrzymać się przed przeszkodą, która nagle pojawiła się na drodze, MSR – nie dopuści do uślizgu kół gdy przy zbyt dużej prędkości zredukujemy bieg, a EDS wraz z ASR umożliwią podjazd pod górę niedostępną dla aut bez systemów kontroli trakcji.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,42 kB
Pobierz
Proszę czekać...