KODA testuje usługę Car Access umożliwiającą dostawę kurierską wprost do samochodu
KODA testuje usługę Car Access umożliwiającą dostawę kurierską wprost do samochodu
KODA AUTO konsekwentnie rozszerza swoją ofertę usług online. Marka testuje obecnie w Pradze stworzone przez siebie narzędzie Car Access, które umożliwia dostarczenie zamówienia bezpośrednio do samochodu. Dzięki tej funkcjonalności kurierzy mogą zlokalizować samochód klienta i w wybranym przedziale czasowym umieścić paczkę w bagażniku. Taka forma dostawy może być dużo wygodniejsza, niż standardowe doręczenie przesyłki do domu.
– Dzięki Car Access pojazdy KODY mogą zaoferować użytkownikom przydatną usługę również wtedy, gdy pozostają zaparkowane. Obecnie chcemy rozszerzyć naszą ofertę rozwiązań mobilnych o opcję, która może zaoszczędzić czas klientów, zapewnić im większą wygodę i na wiele sposobów ułatwić codzienne życie. Car Access umożliwia kurierowi zostawienie paczki w samochodzie klienta, dzięki czemu nie musi on umawiać się z klientem na doręczenie jej do domu. Kurier wybranej firmy otrzymuje dostęp do niezbędnych danych pojazdu, a dostawa odbywa się bezdotykowo. To wielka zaleta, zwłaszcza w obecnych czasach – wyjaśnia Martin Jahn, członek zarządu KODA AUTO ds. Sprzedaży i marketingu.
Adresem dostawy jest lokalizacja pojazdu i tablica rejestracyjna. Dzięki tej funkcjonalności klienci KODY mieliby możliwość zamówienia przesyłki internetowej z dostawą bezpośrednio do bagażnika swojego samochodu. Wystarczy, że za pośrednictwem Car Access umożliwią dostawcom zlokalizowanie samochodu, odblokowanie bagażnika i pozostawienie tam paczki.
Partnerzy usługi
Faza pilotażowa usługi realizowana w Pradze powinna zakończyć się w grudniu 2021 roku. Następnie funkcjonalność zostanie poddana kolejnej optymalizacji, która zapewni pełne korzystanie z usługi. W kolejnej fazie Car Access ma pojawić się również w innych czeskich miastach oraz poza granicami Czech. Aktualnie trwają przygotowania do wdrożenia usługi we współpracy z partnerami marki. Car Access powinien zostać udostępniony dla modeli KODY produkowanych od 2019 roku, pod warunkiem, że będą posiadać Care Connect: Remote Access. W modelach ENYAQ iV, KAMIQ i SCALA usługa będzie oferowana w późniejszym terminie.
Pierwszymi firmami zaangażowanymi w projekt są lider rynku e-commerce w Europie Środkowej Alza.cz; firma technologiczno-logistyczna, członek Packeta Group, Zásilkovna; a także start-up logistyczny DoDo. Planowane jest również podjęcie partnerstwa z innymi organizacjami.
Korzystanie z Car Access
Aby skorzystać z usługi, klienci będą musieli zarejestrować się w KODA Connect i aktywować funkcję Lock/Unlock w aplikacji MyKODA. Proces składania zamówienia z dostawą do samochodu będzie różnił się w zależności od wybranego partnera. Kurierzy natomiast będą mieli do dyspozycji specjalną aplikację na smartfonie, aby zlokalizować i odblokować samochód. W ten sposób auto będzie można otworzyć tylko raz i w zaakceptowanym przez klienta przedziale czasowym. Kurier odchodzi od auta dopiero po jego zamknięciu. Aktualizacje statusu wszystkich zamówień będą dostępne w aplikacji MyKODA.