Škoda Yeti - bezpieczeństwo w każdych okolicznościach
10 września 2009

Škoda Yeti - bezpieczeństwo w każdych okolicznościach

Škoda Yeti - bezpieczeństwo w każdych okolicznościach

Yeti - najnowszy model marki Škoda został wyposażony w liczne systemy wspomagające kierowcę. Ułatwiają one kontrolę nad samochodem, zwłaszcza w niebezpiecznych sytuacjach na drodze.

ABS
system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania. Dzięki niemu kierowca w trakcie hamowania może kierować samochodem i omijać przeszkodę.
AFM
zapisuje i analizuje dane z czujników systemu ESP.  Na podstawie tych danych dobiera odpowiedni sposób pracy systemu ESP – gwarantując, w zależności od aktualnych potrzeb, szybszą lub późniejszą reakcję systemu.
ASR
system zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania – uniemożliwia poślizg kół napędowych w trakcie przyspieszania, a także poprawia bezpieczeństwo.
DSR
system podpowiedzi ruchu kierownicą – podpowiada on kierowcy, w którą stronę powinien skręcić kierownicę, aby zwiększyć efektywność działania takich systemów, jak ESP i ABS.
EBV
elektroniczny rozdział siły hamowania – system odpowiedzialny za rozkład siły hamowania pomiędzy osie, skraca drogę hamowania.
ESBS
elektroniczna stabilizacja podczas hamowania – system, który działa w taki sposób, aby hamujący z zakręcie samochód zachował swój tor jazdy.
EDS
elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego umożliwia sprawne poruszanie się samochodu w sytuacji, gdy tylko jedno z kół (lewe lub prawe) ma przyczepność. System przyhamowuje ślizgające się koło, dzięki temu moment obrotowy przekazywany jest na koło o większej przyczepności.
Dedykowane sprzęgło
Dedykowane, elektro-hydrauliczne sprzęgło napędu 4x4, które pełni rolę międzyosiowego mechanizmu różnicowego i odpowiada za rozkład siły napędowej pomiędzy przednią a tylną osią.
HBA
hydrauliczne wspomaganie nagłego hamowania – system, który zwiększa siłę hamowania podczas awaryjnych sytuacji, kiedy gwałtownie wciskany jest pedał hamulca.
HHC
system, który umożliwia bezpieczne ruszanie pod górę. Po włączeniu pierwszego biegu i zwolnieniu hamulca, przez około 2 sekundy w układzie hamulcowym utrzymywane jest ciśnienie, aby auto nie stoczyło się w dół.
MSR
system, który reguluje moment obrotowy silnika podczas hamowania silnikiem. Tym samym zapobiega poślizgowi kół.
Off-road
 zestaw funkcji zdecydowanie poprawiających właściwości jezdne podczas pokonywania odcinków terenowych (drogi polne, leśne itp.), zwiększa także bezpieczeństwo jazdy na tego typu nawierzchniach.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,58 kB
Pobierz
Proszę czekać...