KODA zabezpiecza produkcję wiązek kabli niezbędnych w budowie aut
KODA zabezpiecza produkcję wiązek kabli niezbędnych w budowie aut
KODA AUTO w ścisłej współpracy z dostawcami częściowo przeniosła produkcję wiązek kabli z Ukrainy do Czech. Producent zabezpiecza również dodatkowe moce produkcyjne m.in. w Maroku. Celem tych działań jest jeszcze skuteczniejsza ochrona firmy przed potencjalnymi wąskimi gardłami w dostawach i ich zakłóceniami w przyszłości. W razie potrzeby ustalenia pozwolą na podwojenie obecnych wielkości produkcji.
- W KODA AUTO od kilku tygodni ściśle współpracujemy z naszymi partnerami, aby zminimalizować wpływ wojny w Ukrainie na dostawy wiązek kablowych. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu wszystkich stron w krótkim czasie wznowiliśmy produkcję w Ukrainie, a także znacząco zwiększyliśmy moce wytwórcze. Dziękuję całemu zespołowi i wszystkim zaangażowanym dostawcom za to osiągnięcie. Jednocześnie mogę zapewnić naszych ukraińskich partnerów, że jesteśmy i pozostaniemy im w pełni oddani. Zasługują oni na wielki szacunek – nadal dostarczają produkty, na tyle, na ile pozwalają na to okoliczności – powiedział Karsten Schnake, członek zarządu ds. zakupów w KODA AUTO.
Z powodu wąskich gardeł w dostawach wiązek kablowych związanych z wojną, KODA AUTO na osiem tygodni, od 3 marca br., została zmuszona do wstrzymania produkcji całkowicie elektrycznego modelu ENYAQ iV. Mając na celu jak najszybsze jej wznowienie, marka i jej dostawcy zaczęli szukać możliwości przywrócenia wytwarzania wiązek kablowych w innych zakładach w Europie i Afryce Północnej.
W ten sposób, w ciągu pięciu tygodni od wybuchu wojny, KODA AUTO i firma PEKM Kabeltechnik zdołały przenieść część produkcji wiązek kablowych z Ukrainy do Mladej Boleslav. PEKM zbudował niezbędny sprzęt w halach montażowych udostępnionych przez KODĘ, a od początku kwietnia br. produkcja komponentów stopniowo rosła. W zakładach pracuje 35 kobiet z ukraińskiego zakładu we Lwowie, które obecnie szkolą nowych pracowników.
Zabezpieczenie produkcji dla modelu ENYAQ iV
Aby być jak najlepiej przygotowanym na potencjalne wąskie gardła w dostawach, które mogą wystąpić w przyszłości, KODA AUTO zabezpieczyła dla swoich potrzeb dodatkowe moce produkcyjne w firmie Kromberg & Schubert w marokańskim zakładzie w Kenitrze, koło Rabatu. Ponadto firma Kromberg & Schubert zwiększyła obecnie liczbę wiązek kablowych wytwarzanych w swoim ukraińskim zakładzie w Żytomierzu. Zapotrzebowanie na wiązki kablowe do produkcji modelu ENYAQ iV zostanie zatem w przyszłości zaspokojone dzięki działalności dwóch lokalizacji przedsiębiorstwa – w Żytomierzu w Ukrainie i Kenitrze w Maroku.
KODA AUTO planuje również podwoić produkcję wiązek kablowych wysokiego napięcia, potrzebnych m.in. do ładowania pojazdów elektrycznych. Od końca czerwca będą one wytwarzane w Rumunii. Od września, po konsultacjach w ramach Grupy Volkswagen, zostanie podwojona również produkcja z zakładu w Chmielnijskim w Ukrainie. Wiązki kablowe do modeli OCTAVIA i SUPERB będą wówczas również wytwarzane w Tangerze, w Maroku.