Sprzedaż w lutym
10 marca 2003

Sprzedaż w lutym

Sprzedaż w lutym

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. sprzedano w Polsce 53 642 nowe samochody osobowe.

Škoda Auto Polska S.A. sprzedała w tym okresie o 28,65 proc. samochodów więcej niż przed rokiem, z udziałem w rynku 11,80 proc. W lutym sprzedano 25 446 aut, a więc o 1,41 proc. więcej niż w porównywalnym okresie 2002 roku. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedano o 10,09 proc. więcej samochodów niż przed rokiem. Zdecydowanym liderem jest Fiat - 10 481 (19,54 proc.). Dalsze pozycje zajmują: Škoda - 6 331 (11,80), Renault - 5 830 (13,31), Toyota - 5 582 (10,41) i Opel - 4 932 (9,19). Największy w tym roku wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2002 roku odnotowały takie marki jak: Ford (59,42 proc.), Toyota (59,08 proc.) i Citroen (56,85 proc.). Natomiast najwięcej tracą: Daewoo (- 50,40 proc.), Volkswagen (-19,80 proc.) oraz Fiat (-4,50 proc.).

Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce (styczeń-luty):

Marka
2003
2002
zmiana %
udział w rynku %
1.Fiat
10 481
10 975
-4,50
19,54
2.Škoda
6 331
4 921
28,65
11,80
3.Renault 
5 830
5 145
13,31
10,87
4.Toyota
5 582
3 509
59,08
10,41
5.Opel
4 932 
4 521
9,09
9,19
6.Peugeot
4 119
3 474
18,57
7,68
7.Citroen
2 712
1 729
56,85
5,06
8.Volkswagen
2 677
3 338 
-19,80
4,99
9.Ford
2 522
1 582
59,42
4,70
10.Daewoo
1 973
3 978
-50,40
3,68

 

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 1,40 kB
Pobierz
Proszę czekać...