Wyniki sprzedaży Škoda Auto od stycznia do września
19 października 2005

Wyniki sprzedaży Škoda Auto od stycznia do września

Wyniki sprzedaży Škoda Auto od stycznia do września

We wrześniu br. Škoda Auto uzyskała rekordowy dla marki wolumen sprzedaży – do Klientów trafiło 48 503 samochodów.
  • Wzrost sprzedaży na poziomie 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku
  • Wzmocnienie pozycji na strategicznych rynkach


Koncern z Mladá Boleslav utrzymał pozytywny trend w sprzedaży swoich aut. Łącznie z salonów dealerskich Škody wyjechało przez dziewięć miesięcy 2005 r. 369 652 sztuk Škody Fabia, Škody Octavia i Škody Superb. Co oznacza wzrost sprzedaży na poziomie 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Główną przyczyną sukcesu są bardzo dobre wyniki Škody Octavia – sprzedano 30% więcej samochodów niż rok temu – łącznie 171 610 sztuk. Przez pierwszych dziewięć miesięcy 2005 r. Škoda Auto dostarczyła Klientom z Europy Zachodniej 211 298 aut, zwiększając sprzedaż w porównaniu do zeszłorocznych wyników o 18,19%. W Niemczech, największym pod względem sprzedaży rynku dla Škody, trafiło do Klientów 67 733 samochodów (wzrost o 20%). Co daje Škodzie 3,1% udziału w rynku. We wrześniu, udział Škody osiągnął nawet poziom 3,4%; poza tym Škoda Fabia została numerem jeden w segmencie małych aut z importu. Na rynku brytyjskim w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku sprzedaż wzrosła o 12,2% – do 30 689 aut. W Hiszpanii, od stycznia do września 2005 r., trafiło do Klientów 16 562 samochodów, o 43,3% więcej niż przed rokiem. W Polsce, mimo kryzysu w sprzedaży nowych aut, Škoda już od ponad pół roku zachowuje pozycję lidera rynku. Od początku roku sprzedała 21 280 samochodów, a jej udział w rynku samochodów osobowych wyniósł 11,6%. W Europie Centralnej i Wschodniej Škoda Auto dostarczyła Klientom 135 834 auta. Koncern zanotował dobre wyniki m.in. na Węgrzech, w Rumunii i na Ukrainie. Obronił także swoją dominującą pozycje na rodzimym, czeskim rynku. W Azji i krajach zamorskich Škoda sprzedała łącznie od stycznia do września 2005 r. 22 520 samochodów (12,4% więcej niż przed rokiem). Największy udział w tym wyniku mają Indie (6 597 sprzedanych aut), Turcja (4 929) oraz Izrael (2 105).

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,26 kB
Pobierz
Proszę czekać...